Dosadilo mi je da gledam kako ljudi i dalje konstantno prave iste greške kada pokušavaju da okupe ljude na Fejsbuku oko svoje firme ili neke ideje. Zato evo ovde, jednom za svagda, ljudskog objašnjenja šta je grupa, šta je fan pejdž a šta profil i koje su razlike. Pošaljite ovo svima koji su novi na Fejsbuku i koji hoće da promovišu svoj biznis, jer ako jednom krenu u pogrešnom pravcu, posle će teško moći nazad.

Gasha

Kada budu poželeli da okupe ljude oko nečega na Fejsbuku, mnogi korisnici će se prvo zapitati da li da prave grupu ili fan pejdž. Ako proguglate malo o ovome, dobićete iznenađujuće veliki broj tekstova u kojima je diplomatski jezikom rečeno da je “svaka dobra na svoj način”, tj. da i grupa i fan pejdž imaju svojih prednosti. I to je generalno mišljenje koje ljudi imaju, kada ih pitam u svakodnevnom razgovoru. Mnogi misle da je svejedno, i da će i grupa i fan pejdž raditi posao.

Ok, hajde onda odmah da razbijemo tu iluziju.

Dakle, grupa na Fejsbuku je potpuno beskorisna. Uramite to i odštampajte na zid ako se slučajno razmišljate da napravite neku grupu.

Hajde da napišem još jednom, imati grupu na Fejsbuku je potpuno beskorisno. A evo sada i objašnjenja.

Razlog je jedan jedini i veoma je prost: Onog momenta kada vaša grupa pređe 5000 (pet hiljada) članova, vi kao administrator zauvek gubite pravo da svojim članovima šaljete poruke  i od tog momenta vaša grupa vam koristi isto kao i da je nemate uopšte.

Da, možda niste to znali, evo sad znate. Ovo je neki propust u arhitekturi Fejsbuk sistema. Oni su navodno najavili da će da srede taj problem ali od toga nema ništa već godinu dana.

Lično sam osnivač jedne grupe koja ima 14.400 članova i kao vlasnik te grupe ne mogu da uradim ama baš ništa. Mogu jedino da postujem nešto na wallu te grupe, a isto to može i bilo ko od preostalih 14.000 članova. To što napišem može da vidi samo onaj ko fizički dođe u grupu, a budimo realni, jednom kada se neko učlani u neku grupu, jako su male šanse da će u nju ući više od par puta godišnje. Ne mogu da napišem poruku koju će ljudi dobiti u svom Inboxu ili svom statusu.

Evo, recimo, skorašnjeg primera kako su ljudi platili danak neiskustvu. Neko je iz najbolje namere hteo da okupi ljude oko očuvanja platana u Beogradu. Pogađate, napravio je grupu koju možete pogledati ovde. Sada, kada su prešli 5000 ljudi grupa im je potpuno beskorisna i jadne platane će poseći jer ovih 14.000 ljudi ne može nikako da se organizuje: nema načina da im se pošalje poruka o nekom protestu, okupljanju, bilo čemu. Pogledajte njihov status – mole ljude da im pošalju svoje brojeve mobilnog da se nekako organizuju jer nemaju načina da im pošalju poruku. Tako vam je to kad se uzdate da na Fejsbuku “sigurno to može”.

Dakle, zaboravite na grupe. Grupa ne služi ničemu osim da čupate kosu što ste je ikada napravili.

gasha2

Šta je onda rešenje? Naravno – Fan pejdž.

Ne dajte da vas ime “fan pejdž” zavara pa da pomislite da je to samo ako imate neki poznati brend ili ste poznata ličnost. Fan pejdž je trenutno najmoćnije marketinško oružje na Fejsbuku.

Osnovna razlika u odnosu na grupu je to što možete do mile volje da pišete statuse koje vide svi vaši fanovi u svom News Feedu, zajedno sa statusima svojih prijatelja. Aaaaaah, kakvo olakšanje. Dakle, osnujte fan pejdž – to je trenutno najbolja solucija šta god da radite.

Ovde postoji jedna druga caka – ne smete da preterate sa “statusima” koje šaljete fanovima jer postoji ona opcija “Hide” pored svakog statusa u vašem News Feedu. Znate već ono – dosađuje vam kad neko piše status na svakih pet minuta – “ofarbala sam se u tamnije plavo”, “dosadno mi je” i slično. U tim slučajevima kliknete na ono dugme “Hide” i statusi vašeg prijatelja su zauvek izbrisani iz vašeg Newsa.

Isto to važi i za Fan Page. Možda su ljudi u vaš Fan Page ušli iz dobre namere, ali ukoliko ih budete 5 puta dnevno bombardovali statusima poput “kupite ovo, promocija ova, nagradna igra ona”, brzo ćete završiti na crnoj listi kod većine Fanova, a to je isto kao da ih nemate. Bolje im bacite dobar vic nego dosadnu informaciju o vašem brendu/usluzi/štagod. Ljudi vide Fejsbuk kao veliku oazu bez reklama koju su dugo, dugo tražili, i koju baš zato i vole. Onog momenta kad u vašim statusima počnu da se pojavljuju stereotipi vezani za reklamiranje poput “velika nagradna igra”, “vredne nagrade”, “klikni i osvoji”, budite sigurni da ćete vrlo brzo završiti na njihovoj crnoj listi.

Nakon godina i godina brutalnog mučenja reklamama od strane TV Pink, ljudi su presrećni što konačno imaju mogućnost da ubiju sve što liči na reklamu, i to će i uraditi. Nema veze što vi imate “nagradnu akciju sa vrednim nagradama”, to su za ljude sve reminiscencije odvratnog kapitalizma za koje nema mesta u socijalističkoj narodnoj zajednici zvanoj Fejsbuk. Napisaću jedan poseban post na ovu temu.

gasha3

U svakom slučaju, ako meni ne verujete, imate za fan page jednu odličnu opciju kao administrator, a zove se Insights. Tu možete da vidite statistike fan pejdža, i možete sami da proverite koliko ima takozvanih “Unsubscribed fanova” (to su ljudi koji su u nekom momentu svog života stisnuli dugme “Hide” jer su bili fascinirani vašim “zanimljivim” statusom).

Vidim da na Fejsbuku postoji masa fan pejdžova sa preko 100.000 članova koji nemaju baš neki masovni feedback (odgovor članova na postove) u svojim statusima. Moja procena je da ih je većina članova stavilo na “Hide”. Kako i ne bi – na primer, fan page “Mrzim ponedeljak jer tad počinje škola” teorijski ima preko 100.000 fanova ali realno je ostalo samo nekoliko hiljada mazohista koji prate njegove statuse poput “Ljudi ja sad došao iz škole i idem do WC-a” i slično.

Tako da – snaga fan pejdža se ne meri brojem fanova, već brojem fanova koji vide statuse. Ovo je veoma bitna razlika. Ja sam dugo mislio da Fan pejdžovi sa preko 100.000 fanova imaju ogromnu marketinšku moć dok nisam ovo shvatio. U realnosti, jako je malo fan pejdžova koji postuju kvalitetan sadržaj svojim fanovima i koje fanovi nisu stavili na crnu listu.

Primer dobrog fan pejdža je, recimo, Crtani Film u 7:15 koji sam osnovao pre par meseci bez ideje da će ikada postati masovan. Trenutno, međutim, u njemu ima skoro 100.000 ljudi, a samo oko 4000 njih se odjavilo da ne prima statuse. To je zato što se strogo trudim da u status stranice stavljam isključivo stare crtane filmove, i to pažljivo biram one najzanimljivije. Zbog ovakvog menadžmenta stranice, ne samo da me ljudi nisu “hajdovali” već konstantno preporučuju stranicu svojim prijateljima, što vidim na osnovu stalnog rasta članova. Trenutno oko 1% grada Beograda vidi ono što napišem na “Crtanom Filmu u 7:15″. Često upoznam u privatnom životu nekog ko prati tu stranicu, i reakcije su uvek jako pozitivne kada čuju da sam ja taj.

I na kraju, da kažem nešto o ideji da napravite običan, “ljudski” profil za vašu firmu. Nemojte to raditi. Ima više razloga.

gasa4

Pod jedan – ja prvi odbijam apsolutno sve friend requestove koji dolaze od nekog kozmetičkog studija, marketinške agencije, bilo čega što nije živ čovek sa imenom i prezimenom. Jednostavno, takva je kultura na Fejsbuku, i garantujem vam da veliki deo ljudi razmišlja kao ja. Na MySpace-u je bilo drugačije, tamo je bilo normalno imati pre svega bend za prijatelja, a onda i kozmetičke  studije itd.

Drugo – “živ čovek” može da ima maksimalno 5000 prijatelja. Šta ćete da radite kada vam biznis poraste toliko da imate više od 5000 prijatelja? Ima raznih rešenja – evo, Ceca Ražnatović (prava ili lažna, nebitno) je otvorila još jedan profil pa sad moli nove fanove da je dodaju za prijatelja na tom novom profilu… dakle, budženje i problemi. Ne želite to u životu.

Treće – možda i najvažnije – pravila na Fejsbuku su takva da ne smete imati profil pod lažnim imenom. Što znači da jednog dana neko iz Fejsbuka može da vam traži da dostavite skenirana svoja dokumenta (da, ovo se dešava), a u tom slučaju teško ćete zadržati svoj profil osim ako vam u ličnoj karti ne piše da se zovete “Fitnes studio Herkules”. Moraćete ili da promenite ime u svoje pravo ime ili da vam gase profil, ne znam ni ja, u svakom slučaju možete imati probleme koji vam ne trebaju.

To je sve – siguran sam da će mnogima ovaj tekst biti od velike koristi. Ako vas zanimaju neke posebne tajne vezane za menadžment Fan pejdža (a ima puno tajni), kontaktirajte me.





There were 55 people who had something to say about this article.
Dragana Vukajlovic on February 21st, 2010, 11:36 pm

Hm, otkrio si sve, ali baš sve! Bravo! :)
Plus, odabir stripa je za posebnu pohvalu. ;)

Thumb up 3 Thumb down 1

istokpavlovic on February 21st, 2010, 11:51 pm

Nisam otkrio sve, najveće tajne saznaće onaj ko plati :)
Ovo je samo da zagolica maštu :P

Thumb up 3 Thumb down 1

Vukašin on February 21st, 2010, 11:57 pm

Super tekst, sve receno je na mestu, posebno mi je drago sto si obratio paznju i na otvaranje ‘ljudskog’ naloga za biz entitet, dobijam ospice kad to vidim.

Thumb up 0 Thumb down 0

Ivalex - Silver Empire on February 22nd, 2010, 12:26 am

Oko grupa sa fejs bukom je bio problemda su jako jako jako cesto bile zloupotrebljavane, i da su ih ukadali i dalje ih ukidaju ako posaljete 1 ili vise poruka koje su etiketirane kao spam, a desavalo se da su grupe bile i prodavane samo da bise interesna grupa u tom slucaju jako fokusirana izspamovala. Tako da u neku ruku i razumem ogranicenje, je su odzivi u neke popularne gupe ogromni.

A razlog zasto studiji i firme otvaraju profile je po meni jedinio zato sto u tom slucaju imaju opcuj da adduj ciljnu grupu iliti obicne ljude kojima mozda direktno ne mogu da posalju invite…

pozz

Thumb up 0 Thumb down 0

Ivan on February 22nd, 2010, 1:04 am

A od skoro vlasnik FB stranice sa vise od 10000 fanova moze da vidi i koliko je ljudi videlo status koji je objavio.

Thumb up 0 Thumb down 0

Miss Cybernaut on February 22nd, 2010, 1:26 am

Sjajno :) Ovo bi trebalo da ide kao feljton.
Prilog istoriji facebooka: fan stranice nisu oduvek bile ovo što su sada. Recimo 2008. godine bilo je moguće osnovati grupu ljudi, zadati viziju i misiju, i na wallu ostavljati obaveštenja. Potom se desio redizajn i fan stranice su dobile na značaju, a malo kasnije počele i da liče na profile i ulaze u newsfeed (ovde je facebook malo lutao).
Što se vođenja kompanijskog naloga tiče, ne znam kako je sada ako privatno lice osniva fan stranicu, mislim da to onda OSTAJE njegovo. Ja sam taj problem izbegla tako što je grupa Etarget osnivač istoimene fan stranice, i u početku se tako administriralo. Mislim da je sada mnogo lakše podeliti admin ovlašćenja…
Potom su se widgeti diversifikovali (widgeti za blog – ohrabrivalo se da se dele RAZLIČITI sadržaji na facebooku, blogu i twitteru) a potom je bilo gusto (sećate se :)) kada je facebook ponudio konekciju sa Twitter nalogom s tim da za sve na ovaj način podeljene sadržaje ostavlja redirekciju preko facebooka (koji smor).

Crtani u 7:15 je divan! :)

ps. jel primetio neko da je sa fan stranica sa najnovijim redizajnom nestala opcija “send update to all the fans”?

Thumb up 0 Thumb down 0

Vukašin B. on February 22nd, 2010, 1:39 am

Dobar tekst, ima dosta korisnih informacija.

Voleo bih da dodam još jednu jako interesantnu opciju na fejsu a to je app ili ti fejsbuk aplikacija. To je malo napradniji nivo ali mislim da ima najjaču opciju oko marketinga, Primera radi, jedna moja aplikacija mi je donela preko 60.000 jedinstvanih poseta na moj sajt u roku od 2 nedelje, što će te se složiti prestavlja super odziv, s’obzirom da je poslata samo prvi put na 120 adresa prijatelja i više nijednom, sve su je korisnici samo preporučivali.

Jedna od glavih prednosti ovom tipa prikupljanja posetilaca je i ta što postoji i opcija da korisnici sami postuju po svojim i tuđim profilima, pri čemu se njihovi postovi prikazuju na Home strani njihovih prijatelja što je još jedan nivo dubine. Primera radi ako “Marko” zakači na svoj wall neki post (publish-uje pop-up koji mu je iskočio) to će vidti svi njegovi prijatelji a može ih imati 5.000. Takođe je dobra i opcija iskačićiš fb pop up prozorčića u dizajnu fejsa u kojima možete postaviti reklamu, publish opciju, suggest, became a fan i slično. Ovo rcimo nema kod grube i fan strane.

Naravno ovo je nešto totalno drugačije sa tehničke strane od pomenute dve opcije, ali vrlo lako se može napraviti ukoliko posedujete neko najosnovnije znanje recimo o php i mysql programiranju pa čak i običnom html kodu.

Mislim neznam zašto sam sve ovo ispričao :) ali mislim da može nekom da koristi :) !! pozdrav svima.

Thumb up 2 Thumb down 0

cetko on February 22nd, 2010, 1:58 am

e taman da prosledim ljude da me ne smaraju vise oko ovoga :) mogao bi cesce da pises, izbor tema je uvek odlican i aktuelan…

Thumb up 0 Thumb down 0

Eniac on February 22nd, 2010, 2:38 am

Fin presek fp vs grupa, dodao bih samo da grupe itekako imaju svoju ulogu ako se vase poslovanje odnosi na organizaciju raznih evenata. Fanove ne mozete pozvati na event osim ostavljanjem istog u status, dok je kod grupe moguce pozvati clanove (ali i ovo sumnjam da radi kada imamo preko 5000 ljudi).

Sto se tice fan pejdzeva bojim se da dolazi do zasicenosti, imamo vec hiljade grupa sa preko 100.000 fanova kod kojih dobar deo otkriva kakvi su zaista korisnici Facebooka (naivni blago receno).

Thumb up 0 Thumb down 0

istokpavlovic on February 22nd, 2010, 3:31 am

@Eniac
Mogućnost pravljenja eventa postoji i sa fan pejdžovima, a stres i frustracije koje donose grupe su preveliki da bi mogućnost pravljenja eventova bila dovoljna zamena.

Thumb up 0 Thumb down 0

Vladimir Đukelić on February 22nd, 2010, 5:31 am

@MISS CYBERNAUT

Nije nestala opcija Send Update to All Fans, nego je sklonjena od neiskusnih, ali i dalje postoji (pogledaj u Edit Page)

Thumb up 0 Thumb down 0

Dragana Djermanovic on February 22nd, 2010, 10:04 am

Namad se da će ovo pročitati što veći broj ljudi!
Odličan post. Poptisujem svako slovo.

DDj

Thumb up 0 Thumb down 0

kihuPotru on February 22nd, 2010, 10:15 am

fan page definitivno, onaj problem sa ogranicen broj membership u grupi je isto #fail moment

Thumb up 0 Thumb down 0

Miloš Petrović on February 22nd, 2010, 12:08 pm

Primetio sam da spameri vise vole grupe nego fan stranice iz razloga sto poruka sa grupe ide direktno u inboks i lakse je uocljiva. Ipak, kao sto si naveo, do 5.000 je to “super”, posle toga…

Thumb up 0 Thumb down 0

Miloš Petrović on February 22nd, 2010, 12:14 pm

Uh, u prilog priči http://i47.tinypic.com/21mwz0j.png !
(via Ivan Muljevski)

Thumb up 0 Thumb down 0

Nenad Maljković on February 22nd, 2010, 12:56 pm

Nego… “Hide” i “Unsubscribe” nije isto koliko ja znam. Hide se ne vidi u Insights.

Thumb up 0 Thumb down 0

Nenad Maljković on February 22nd, 2010, 1:08 pm

“Send update to all the fans” je sada na stranici za uređivanje FB stranice do koje se dolazi preko linka “Edit Page” odmah ispod slike.

Osim toga, u Eventu koji je kreiran sa FB stranice je link “Update fans of…” kojim se Event šalje kao Update, i onda im se to pojavi pod Messages, ali ne kao privatna poruka već pod Updates. Mislim da je ideja sa slanjem Eventa kreiranog s FB stranice u tome da fanovi jedni druge pozivaju korištenjem linka “Invite people to come” koji se nalazi ispod slike.

Kada sam u tekst Eventa stavljao takav naputak imao sam dobre rezultate. Oni koji to pročitaju, a zanima ih događaj, obično poznaju druge s istim interesom ili druge s kojima bi voljeli sudjelovati na istom događaju, pa ih zovu kad shvate kako se to radi.

Page i sve što se s nje kreira ima još i prednost dostupnosti i pretraživosti izvan Facebooka.

Evo još jednog zgodnog članka na temu FB grupa vs. FB stranica:
http://www.allfacebook.com/2010/02/facebook-groups-pages/

Thumb up 0 Thumb down 0

Veroljub on February 22nd, 2010, 2:33 pm

Matori, mnogo daješ za dž…

Šta misliš o reklamiranju (plaćenom) svoje fan stranice ili da reklama vodi na sajt?

Thumb up 1 Thumb down 0

istokpavlovic on February 22nd, 2010, 2:38 pm

@Nenad

“Hide” i “Unsubscribe” jesu jedno isto… piše u Helpu na Fejsbuku.

Thumb up 0 Thumb down 0

Nenad Maljković on February 22nd, 2010, 2:43 pm

Hm… valjalo bi to provjeriti. Po onome što sam vidio na nekim svojim FB stranicama, to broji one koji su napustili stranicu – kad se u tom grafikonu pokaže neki broj, ukupan broj fanova stranice opadne otprilike za taj broj. Ako je samo Hide onda broj fanova ostaje isti.

Ali možda je to tako bilo nekad… prije par mjeseci :)

Thumb up 0 Thumb down 0

Miss Cybernaut on February 22nd, 2010, 3:17 pm

Vladimire Djukelicu, hvala :) Nisam se mnogo bavila time jer ne korisitm često, ali ovih dana će mi trebati …

Thumb up 0 Thumb down 0

Sandra Jakovljevic on February 22nd, 2010, 9:51 pm

Dobar post :) Koji je najnoviji sajt, nastao pod kreativnim perom Istoka Pavlovica? http://www.crtanifilm.com

Thumb up 0 Thumb down 0

rodjendansketorte on February 22nd, 2010, 11:51 pm

Darežljivo kao i uvek kume. Veliki DIGG.

Thumb up 0 Thumb down 0

Dragana on February 25th, 2010, 10:51 am

Istoče, molim te nek sledeći tekst bude o tome kako se čita onaj FB Page Insights i šta tu treba da pratimo :) Trudim se, ali me zbunjuje :)

Thumb up 0 Thumb down 0

Nina on February 25th, 2010, 12:12 pm

Odlican post! Nisam znala ove razlike, mada do sad mi i nije trebalo…
Da se nadovezem na crtani film u 7:15 – ova pesma je isla kad sam ja kretala u skolu odmah pre ili posle crtanog, ne secam se tacno.
http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=AKxWwlh7q7o&v=-oaHHrNQVrg

Thumb up 1 Thumb down 0

SasaKostic on February 27th, 2010, 4:38 pm

Opet si uspeo :)
Vec nedelju dana ne obracam paznju na ovaj naslov jer sam kontao sta ima tu da se saznaje :) ali saznao sam vise stvari sto nisam znao.

Pitao sam se zasto ne SPAM-uju one grupe sa po par desetina hiljada clanova ili cak par stotina hiljada, bilo mi je neprirodno :)

Taman sam i pre citanja hteo da pitam koje li si ti kreirao stranice :) i to si odgovorio.

Svidja mi se Vukasinov i Eniac-ov komentar.

Thumb up 0 Thumb down 0

SasaKostic on February 27th, 2010, 4:39 pm

Pa kad sam vec saznao, onda nisam do tad znao :D nepismeni ja.

Thumb up 0 Thumb down 0

Borislava on March 7th, 2010, 10:33 pm

Mnogo, MNOGO hvala na ovom tekstu.
ja sam, bedna, pola ovoga sama našla, silom prilika, što za informatički polupismenu gospođu znače dani, a ovo me je oduševilo :). Oči otvara…

Prijatno veče :).

P.S. Dizajn bloga je sjajan :).

Thumb up 0 Thumb down 0

Marko Novakovic on March 11th, 2010, 2:15 am

Zanimljiv clanak, tema je presiroka… Definitivno sam uvek vise volio fan pageove od grupa. Elem, mnogo me nervira koj facebooka, sto stalno menja pravila, cas mozes ovo, cas ne mozes ono… Ovo za grupe je veliki ujeb sa graniciom od 5000, bilo bi bolje da clan moze da se iskljuci sa liste za poruke, a da bude clan grupe, no to mora neko smarati glavne mudonje iz fba.
Sto se same promocije tice Twitter je definitivno jaci, a sve vise se koriste aplikacije poput http://www.socialoomph.com/ koja kosta oko 30$ mesecno i sluzi za pracenje fb i tweet kampanja. Sad fb je mnogo prikladniji za kreiranje svesti o necem novom, nego za samu promociju.
A sto se tice laznih profila, tipa “Joe Bear”, koji je na primer maskota mog web sajta, koji se bavi medom na primer, moze biti i bolja nego da se predstavim po imenu i prezimenu. Istok rece da skartira profile koji nisu ime i prezime. Pa nije poenta kod tih naloga doci do ljudi, koji drze do toga ko im je prijatelj. Cilj takvih naloga je dodati sto vise “radio Mileva”, koje ce intrigantne vesti koje vide na statusu i sl. prosledjivati drugima.
Nisu pomenute aplikacije, koje su definitivno najjace oruzje na fb, koje kad imas ideju najbolje odradjuju guerilla pristup, tj. kroz zezanje koje nude ljudima, promovisu ideje ili proizvode. Jedino sranje kod aplikacija je sto treba 2 sedmice sedeti uz racunar i programirati.
Kod grupa i fan pageova me nervira sto postanem clan grupe i zaboravim da sam clan, a u medjuvremenu se desi neka cool diskusija. Fb je napravio propust sto ne stimulise adekvatno obavesti o komunikaciji na grupama i fan pageovima.
Sad oko ovoga da ko hoce da sazna vise neka plati, ima toga na torentima i warezima kolko oces za dz, bas sam naso neki materijal od coveka koji je napravio fan page od milion i po clanova, cak sam hteo da dam Istoku.
Ali najsladje sam se nasmejo kad sam procitao zadnje dve reci “kontaktirajte me”… :))))) svi koji malo bolje znaju Istoka, shvatice o cemu se radi.

Thumb up 0 Thumb down 0

Blow Up on March 14th, 2010, 2:54 pm

Kako grupu prevesti u Fan Pejdz !?

Pozdrav !!

Thumb up 0 Thumb down 0

Knjižara Beograd on April 2nd, 2010, 7:38 pm

@Blow Up

To je nemoguce, ili jedno ili drugo. :)

Thumb up 0 Thumb down 0

Ninoslav on April 12th, 2010, 12:05 pm

Hvala puno na savetima!

Ja imam jedan drugi problem-kad sam hteo da ukinem grupu pobedidijabetes zeznem se i prvo obrišem sebe kao admina i sad ne mogu ništa da uradim. Da li postoji neki drugi način da ponovo budem admin te grupe jer hoću da je ukinem i ostavim samo fan page. Hvala unapred na pomoći!

Thumb up 0 Thumb down 0

mikalazapera on April 24th, 2010, 5:48 pm

Odlican clanak. Samo bih nesto konstatovao. Poredis ljude koji otvaraju grupe ili fan strane za kozmeticke salone, sa onima koji otvaraju opste grupe kao sto je tvoja crtani u 7:15.

Onaj koji otvara grupu za kozmeticki salon nema ni nameru niti veruje da ce ta grupa ikada dostici broj od 30.000 clanova niti mu je to cilj. Cilj mu je promovisanje salona koliko toliko, pa makar i da se 300 ljudi uclani, pa makar i kasnije izaslo iz nje, ali, hej, 300 ljudi je culo za taj salon i postaju potencijalni klijenti.

Uz duzno postovanje za tvoju grupu, u kojoj sam i sam clan, ti od nje neces apsolutno imati nikakve koristi niti ti je to namera. Osim ako sada kada si dostigao ovaj broj clanova pocnes da spamujes, sto ti opet, nadam se nije cilj.

Ja, kao neko ko se reklamira na fejsu putem ads-a i promovise svoj biznis preko fan pejdza ne ocekujem milionsku posetu niti je to realno da se desi. Ali poseta sa fejsa solidno konvertuje i od xxx poseta ja imam x kupovina sto je i cilj i poenta svake reklame pa i na fejsbuku.

Thumb up 0 Thumb down 0

Mira on April 25th, 2010, 11:50 pm

Da, i mene zanima koja je svrha grupe – Crtani u 7:15, osim nostalgije za nekim vremenom koje se ne moze vratiti. Jedino da sadasnja deca mogu da vide kakve smo lepe crtane filmove mi gledali, u odnosu na ove pojednostavljene do bezlicnosti koje oni gledaju.

Thumb up 0 Thumb down 0

istokpavlovic on May 5th, 2010, 1:22 am

@MikaLazaPera i @Mira:

Fan stranica kao što je “Crtani Film u 7:15″ može da ima mnogo veću korist nego obična fan stranica firme. Od nje sam već imao ogromnu korist i imaću je sve više, ali ti to nisi ni primetio, jer sam izveo suptilno. Neću sad da odajem kako, ali evo naznake: Poenta je, kao što si i sam rekao, da ne spamuješ. Samo treba postavljati linkove koji strogo imaju veze sa temom grupe, zbog čega su se ljudi i učlanili. E sad, kako to izvesti a da imaš koristi od toga – mućni malo glavom :)

Thumb up 0 Thumb down 0

Tereza on May 21st, 2010, 7:14 am

Eh,ja već otvorila grupu…..kud te prije nisam pronašla. Inače,odličan blog, svaka čast!

Thumb up 0 Thumb down 0

Marko on June 16th, 2010, 6:47 am

Pohvala autoru, medjutim ne bih se slozio oko toga da su grupe zatvoreni sistemi potpuno beskorisni.
U tu ruku prilazem link ka sajtu koji koristi grupu sa Fejsbuka za svrhu predloga statusa, dok se glasanje obavlja na samom sajtu:

http://www.top1ostatusa.com

Dakle ovde je napravljeno povezivanje web sajta sa sadrzajem istoimene grupe. Clanovi na wallu grupe predlazu statuse za koje se kasnije glasa.

Thumb up 0 Thumb down 0

istokpavlovic on June 17th, 2010, 10:03 am

@Marko

Bilo bi vam sto puta korisnije da imate Fan Page, jer biste onda mogli da stavljate svaki dan u News Feed po jedan zanimljivi status i tako održavate “awereness” o sajtu. Ovako ste ograničeni na ljude koji dođu na sajt i zavisite od toga “dal će neko da se seti da dođe” na sajt.

Thumb up 1 Thumb down 0

Vladimir on June 19th, 2010, 2:43 am

“Kako pravilno menadžovati grupe i fan pejdžove na Fejsbuku”!?

Aman zaboga!

Pa zar nije moglo makar “Kako pravilno upravljati grupama i stranama obožavalaca (ajde, i fanova) na Fejsbuku”?

Mis’im, hu nids srbijan lengvidž eni mor.

Thumb up 0 Thumb down 0

Vladimir on June 19th, 2010, 2:46 am

Takođe, pogrešno ste napisali “awareness” u gornjem komentaru, koje se na srpskom kaže “svest, pozornost, budnost, obaveštenost”.

Thumb up 0 Thumb down 0

Milos on August 11th, 2010, 2:03 pm

Moze li mi neko pomoci?Meni nedostaju komentari sa slika,moji i tudji komentari,siguran sam da ih niko nije obrisao,zanima me da li je moguce da nesto nije u redu sa fejsom?Ili da me uputite gde bih mogao da dobijem odgovor za ovaj problem?Hvala.

Thumb up 0 Thumb down 0

Biberlee on September 15th, 2010, 5:03 pm

Ne znam da li znate, ali kad pokušam objaviti ovaj članak na facebooku :), dobijem “prikačen” link reklame za Levitra tabletice :)
Zavjera facebooka protiv vas :)

Thumb up 0 Thumb down 0

Ivan Jovanovic LUIGI on October 4th, 2010, 9:43 pm

Istoce, ukoliko se secas, imao sam fan page od 470.000 ljudi. Obrisali smo je jer smo reklamirali stvari da bi ispali dobrice. Vise nema toga. Uclani se u nas novi fan page:

http://www.facebook.com/osmeh.linija

Hvala ti.

LUIGI

Thumb up 0 Thumb down 0

Fonklame – prva dva predavanja « Ćevap eaters Blog on October 13th, 2010, 4:18 pm

[...] news feed. Potpuno se slažem sa ovim, a detaljnije objašnjenje možete pročitati kod Istoka na blogu. « Viralni marketing: [...]

Thumb up 0 Thumb down 0

FONklame 2010 « Dobar glas daleko se čuje! on October 15th, 2010, 12:13 pm

[...] FB grupe su beskorisne.  Fan stranice su korisne. Povezano sa prethodnom stavkom, grupa nema apsolutno nikakvog uticaja na svoje članove i njihov news feed. Potpuno se slažem sa ovim, a detaljnije objašnjenje možete pročitati kod Istoka na blogu. [...]

Thumb up 0 Thumb down 0

Nenad Maljković on October 27th, 2010, 7:07 pm

Možda ne bi bilo loše dopuniti ovaj post, obzirom na nove FB grupe?

Thumb up 0 Thumb down 0

Kuća poso | Braca Ristic on November 3rd, 2010, 9:56 pm

[...] Istok Pavlović, 13. decembar 2008. [...]

Thumb up 0 Thumb down 0

Jelena on November 21st, 2010, 4:02 pm

Hm, ne znam je li uputno pitati – pre par dana mi palo na pamet da zaradim neku kintu putem fb-a; imam jednu grupicu od 18000 članova, pa sam smislila da postavljam eventove za koga-god-mu-drago… Poslala mejl na neke ardese, ljudi i zaniteresovani, no ne znam koliko da naplatim… Kao što rekoh, ne znam da li je uputno da pitam, ali ako je, plsssss neka neko odgovori…
Inače, na ovaj blog sam i naišla tragajući za odgovorima na gornje pitanje… I nisam mogla da se odlepim dok nisam SVE pročitala!
Svaka čast, bilo mi je uživanje!

Thumb up 0 Thumb down 0

Sandra Zmua on November 25th, 2010, 6:54 pm

da. sve apsolutno tačno.
danima se već kanim da napišem na šnajderajevom blogu poruku svim kolegama kreativcima kako se “radi” na fejsbuku.
zašto ne spamovati.
zašto ne maltretirati ljude porukama, bilo u inbox, bilo u updates.
zašto ne tagovati ljude na slikama na kojima nisu! (ovo je nova fora sa kojom su počeli, odlepljujem od toga…)

moje čedo, krojački atelje šnajderaj, je dobio prvo profil, pa fan page iz prostog razloga što mi je u samom početku bilo mnogo lakše da upravljam preko profila – jer da bi pozvao nekog da postane fan, moraš biti prijatelj sa njim.
kako mi se nije mililo da dodajem kurtu i murtu, napravila sam profil, koji sam obećala sama sebi da ću obrisati kada fan page krojački atelje šnajderaj stigne do 2,000 ljudi (nismo daleko od tog broja, a posle 3 meseca). onda sam shvatila da mi je potreban – za komunikaciju sa ljudima. jer samo preko profila može da se šalje poruka nekom.

masa ljudi će odustati od komunikacije ukoliko je potrebno da pišu mail – samo zato jer NE ZNAJU. i to je fakat.
internet je ljudima pojam za fejsbuk. sve što može da se uradi preko toga, uradiće se. pročitati vesti, komunicirati sa ljudima.
sve van toga ne postoji.

nikada nisam postovala slike u profil, nego na fan page. i to po jednu, eventualno dve slike dnevno.
sva važna obaveštenja koja imam pišem na fan page i twitter (koji vodim kao “živ” čovek, komuniciram sa ljudima, pišem normalno – ne kao bot).

dala sam sve od sebe da me niko ne doživi kao dosadan kontent, da me što manje njih unsubscribe-uje, (statistika pokazuje samo 68 ljudi od početka do danas, kada ih ima 1700).

a iskreno? ne smem da odem na šnajderajev home, jer je prenatrpan informacijama, spamerima i apsolutno nepotrebnim stvarima….

Thumb up 0 Thumb down 0

Kako iskoristiti Facebook za promociju proizvoda, usluge, ideje i sl. | Cyber Bosanka | Cyber Bosanka on January 7th, 2011, 9:54 pm

[...] otvoriti na Facebook-u (Fan stranicu, grupu ili lični profil) da pročitaju post Istoka Pavlovića Kako pravilno menadžovati grupe i fan pejdžove na Fejsbuku. Ukratko Istok je fino pojasnio razlike između ove tri “alatke”.1. Grupa je OK ali je [...]

Thumb up 0 Thumb down 0

Zamlja crtica on February 2nd, 2011, 10:20 am

Hmmm….hvala na savjetima…vidim da sam napravio grešku kada sam otvorio Personal page za Zemlju crtića. Dugo sam se dvoumio, a onda napravio glupost na nagovor “starih” facebookaša. Nigdje nisam našao ovako lijepo i sažeto objašnjeno…Hvala!!!

Thumb up 0 Thumb down 0

nikolina on February 10th, 2011, 1:21 pm

nista ja ne razumem

Thumb up 0 Thumb down 0

Vladimir Radulac on February 11th, 2011, 11:32 am Facebook Profile vs. Group vs. Fan page – Večita dilema on February 17th, 2011, 4:13 pm

[...] koji su i nama poslužili kao inspiracija da napišemo ovaj članak: Wild Apricot;Mashable; Istok Pavlović; Search Engine [...]

Thumb up 0 Thumb down 0

Ustanak on March 20th, 2011, 12:39 pm

Neka me neko ispravi ako grešim ali fejsbuk pejdž je od 17. 8. 2010 postao prilično beskorisna stvar.

Skoro smo otvorili pejdž pod nazivom Antipolitičarski pokret Srbije – Ustanak i na njega postovali naše video klipove, slike i blogove sa ubeđenjem da svi fanovi uredno dobijaju obaveštenje o tome.

Ispostavilo se da nije tako, nego da oni moraju da kliknu na apdejt link koji je sakriven u porukama da bi videli šta ima novo na stranama koje su lajkovali.

Koliki procenat korisnika fejsbuka to radi? 3%? 5,2%?

Neka mi neko objasni kakva je vajda onda od toga i postoji li neki način da fanovi dobijaju poruke o našim novim postovima.

Istok: ne, fanovi vide vaše poruke u news feedu na osnovu posebnog algoritma. Pročitajte tekst “Tajna Fejsbuk formula”.

Thumb up 0 Thumb down 0

Any emotions? Leave a comment!