Više puta sam ovo pomenuo u raznim tekstovima, ali pošto primećujem da i dalje ljudi koji nisu iz web posla ne razumeju razliku, evo ovde jednog kratkog pojašnjenja.

Mnoge domaće firme i političke stranke razmišljaju na sledeći način: Na Fejsbuku ima 3 miliona Srba, na Tviteru 300.000, što je zanemarivo malo u odnosu na Fejsbuk, i onda se uopšte ne bave Tviterom.

Potpuno je nedopustivo da neko ko za sebe tvrdi da poseduje i gradi nekakav brend razmišlja na taj način. Kao da imaju tezgu na buvljaku pa “daj da pomerim tezgu pored ulaza, prodaće se više čarapa”.

Poenta je u sledećem: za velike brendove i političke partije prosečan Tviter korisnik vredi mnogo, mnogo više od prosečnog korisika Fejsbuka. Na Tviteru se nalaze takozvani early adoptersi, opširnije o tome imate u mom tekstu o difuziji inovacija.

Prosečan korisnik Twittera je dakle early adopter, osoba koja ima dosta uticaja na neki svoj krug ljudi, koja inovira ideje u društvo i menja javno mnjenje u svojoj mikrozajednici.

Sa druge strane, prosečan korisnik Fejsbuka je klasičan mediokritet koji kači slike svog bicepsa sa plaže iz Budve i uticajan je jedino na svoju babu da mu napravi sarmu.

“Gde su bre slike na ovom Tviteru? Šta me briga šta piše ova, ‘oću da je vidim u kupaćem!”

Ljudi, da banalizujemo stvari do krajnjeg minimuma, većina ljudi će reći “Na Fejsbuku ima slika, na Tviteru nema”.

Tih 300.000 ljudi koji su došli na Tviter, došli su tu da bi svojim rečima i mislima nekako uticali na društvo oko sebe. To su ljudi koji imaju dara za komunikaciju, PR, uticaj na ljude i nametanje mišljenja. Govorim o proseku, naravnu, ima i na Tviteru autističnih ludaka.

Sa druge strane, od ovih tri miliona ljudi na Fejsbuku, njih 2.900.000 je tu došlo da bi se švalerali i/ili igrali igrice. Njima kad pokažete Tviter, reći će “šta je bre ovo, nema slika, čemu ovo služi? Gde su ribe? Pa dobro, vidim da je ovo žensko, ali nema slika, samo neke njene rečenice, šta će mi to.”

Dakle, sa ovakvom postavkom stvari došlo je do segmentacije ljudi, a vi i sami možete zaključiti kakav tip ljudi je na Tviteru.

Plus – tehnički gledano, potencijal Tvitera za širenje informacija je mnogo veći. Profili na Tviteru su uglavnom javni i broj pratilaca je neograničen. Profili na Fejsbuku su uglavnom zaključani za javnost i vrlo ograničen broj ljudi vidi šta neko postavlja. Na Fejsbuku ima mnogo više cenzure i masu stvari će vam ukloniti pa čak i ugasiti profil, a na Tviteru možete postovati šta god.

Većina Tviteraša ima i nalog na Fejsbuku, ali će na Tviter uvek postavljati inteligentnije i društveno angažovanije stvari nego na Fejsbuk.

Tviter korisnici vrede mnogo više

Ovde govorim o čisto marketinškoj vrednosti, da ne bude zabune da zagovaram nekakav elitizam. Ako posmatramo sa strane Boga, ili u šta god verujete, svi ljudi vrede isto, i onaj prosjak na ulici bez kompjutera i Tviteraš. Ali, ako merimo marketinšku vrednost, prosečan Tviter korisnik vredi mnogo više od prosečnog Fejsbuk korisnika. Ovo, podvlačim, važi za velike brendove, za mali biznis računica “ovde ima više naroda, udri tamo” je potpuno opravdana.

Amerikanci su ovo davno shvatili, te su njihovi političari tamo najaktivniji na Tviteru.

Eto, toliko o tome, a sad možete da tvitnete ovaj tekst :)

 












There were 64 people who had something to say about this article.
Deda on October 19th, 2011, 10:55 am

Ja sam uticajan Twiteras!

Miloš Spasić on October 19th, 2011, 10:58 am

Apsolutno se slažem sa konstatacijom da su na Twitteru kvalitetniji korisnici nego na Facebook-u.

Pre nešto manje od godinu dana, imao sam registrovan nalog na Twitter-u ali ga u opšte nisam koristio, dok sam Facebook koristio svakodnevno. U međuvremenu počeo sam da koristim Twitter aktivno i odmah sam počeo da smanjujem korišćenje Facebook-a. Došlo je do te mere da sada 99% vremena koristim Twitter, a samo 1% Facebook.

A sve to iz razloga navedenih u ovom tekstu. Twitter nije toliko privlačan za ljude kojima je jedina zanimacija u životu kako da se “ne smore”, a takvih je na Facebook-u i priviše… Na Twitter-u su uglavnom ljudi koji vode konstruktivan život i objavljuju uglavnom informacije od kojih ljudi koji ih prate imaju neke koristi.

To mi se čini nekako kao najveća prednost Twitter-a, mnogo korisnih informacija, a sve ekstremno brzo.

Šta god značajno da se desi bilo gde u svetu, na Twitteru će te to saznati u roku od par sekundi. Možda sam geek ali obožavam tu brzinu protoka informacija.

BabaStraja on October 19th, 2011, 10:58 am

Opet će ispasti da hvalimo ljude s Twitter-a ali s marketinške strane, sve stoji. :)

Dino on October 19th, 2011, 11:00 am

E pa znas da ubodes temu i vrijeme :) Bas kad mi je trebao jedan ovakav tekst da proslijedim onima kojima ispiram mozak o tome koliko je koristan twitter.
Hvala za jos jedan tekst koji cu mnogo citirati i dijeliti.

U CG je situacija jos losija jer ima aktivno samo 30
tviterasa. Opet sam siguran da mozemo kvalitetnije i dalje da plasiramo neku ideju nego sto mogu na fb.
Nego, mijenja se situacija i kod nas. Prvi tweetUp je stidljivo odrzan prije 10mjeseci a sad vec imamo redovni mjesecni tweetUp i svaki put dolaze novi ljudi i postaju zarazeni :)

Ova recenica govori sve:
“Većina Tviteraša ima i nalog na Fejsbuku, ali će na Tviter uvek postavljati inteligentnije i društveno angažovanije stvari nego na Fejsbuk.”

Igor Manjenčić on October 19th, 2011, 11:01 am

Moj je predlog da ne napumpavamo više priču o uticaju blogera i tviteraša jer već dolazi do zloupotrebe a realan uticaj je jako mali.

Imamo primer plaćenih tekstova u cilju pranja Dulića, o tom blamiranju blogosfere sam već pisao http://www.igormanjencic.com/2011/10/ocistimo-srbiju-jedan-tvitap-i-nasi-smo/

Kako može neko na mene da utiče ako i sam nije stabilna ličnost, povodljiv je i lakoveran. Pritom svesno pokušava da mi nametne mišljenje da je nešto dobro.

Za sve to je kriva priča oko uticaja i baš ovakvi tekstovi. Jesu na tviteru ljudi koji su moderniji ali ti isti ljudi su i na Fejsbuku plus ljudi koji su samo na Fejsbuku nisu maloumni , pobogu.

Veljko on October 19th, 2011, 11:03 am

Na Facebook-u su “narodnjaci” a na Twitteru “rokeri” :) šala, ali ja za gotovo tri godine korišćenja Twittera, nisam naišao ni na jedan status koji sadrži “narodnjake”, dok na FB (da nije ovih sada lista) samo vrvi. volim ja folk, ali probrani :)

Petar Stakić on October 19th, 2011, 11:10 am

Prilično si brutalan prema “prosečnom” korisniku Fejsbuka. :) Znam dosta ljudi koji su vrlo umereni i “normalni” korisnici Fejsa (dakle nisu im najvažniji bicepsi iz Budve :) ) ali nisu na Tviteru jer je još jedna društvena mreža za njih opterećenje ili jednostavno nemaju potrebu za tolikom količinom informacija.

Takođe, sa marketinškog aspekta ne verujem da je baš tačno da tviter korisnik vredi “mnogo više”. Ako porediš samo profil fizičkog lica na FB-u i Tviteru možda da, ali ako se uzmu u obzir fan strane, onda je Fejs još uvek u priličnoj prednosti.

Naravno, nema dileme oko toga da li je i koliko Tviter koristan.

Pozdrav!

Dusan on October 19th, 2011, 11:19 am

Kvalitetniji nego sta. Na ovo “Mnoge domaće firme i političke stranke razmišljaju…” – ovo firme i stranke mu dodje isto.:D

Dobar tekst

Sandra Kravitz on October 19th, 2011, 11:24 am

ne možeš tako generalizovati, pobogu

prvo i osnovno, nije svaki posao/usluga za promociju na tviteru, pa tako i ne može svakome da bude vredniji tviteraš od fejsbukaša

drugo, po tviteru se vesti brže šire, istina, ali na fejsbuku mnogo duže traju
ne teraj me sad da linkujem izvore ka ovoj tvrdnji, znam vrlo dobro da ti je ta činjenica poznata
što manje-više implicira sledeće: tviter je odličan za tizere, brejking njuz, blabla, fejsbuku više priliče “obična” objava, čiji je vek trajanja tamo u najkraćem 12h, a ako je interesantna dovoljno, deli se dalje danima
koliko puta naletiš na RT tvit star više od 24h? :)

dakle – marketinški: bez jasne naznake o *konkretnom* poslu/predmetu/usluzi za koji se radi marketinška kampanja, ne može biti reči u globalu o vrednosti bilo kojeg društvenog medija ponaosob

ovaj tvoj tekst, prenesen u stvaran svet oko nas glasi:
mercedes SLR mclaren je definitivno ajbolji auto na svetu – izjavim ja pred auditorijumom
a abdulah iz prvog reda me pita: odličan za beton, nego – može li to po pesku?

razumemo se?
;)

SadClown on October 19th, 2011, 11:29 am

Ne bih se složio, i ne samo da se ne bih složio, nego ne bih se složio na više nivoa.

1.
Ako pretpostavimo da su na tviteru early adoptersi i ljudi inteligentniji od proseka, oni su zanemarljivo mali procenat ukupne populacije. To što je neki tivteraš natposečno inteligentan, jebiga, njegov glas vredi isto kao i glas nekoga sa iq 90.

2.
Pretpostavka iz stavke 1. baš i nije tačna. Možda su tviter korisnici bili preduzmiljivi early adoptersi pre dve godine. Danas polako postaje mejnstrim. Samim tim, prosečan korisnik tvitera sve više i više teži prosečnom korisniku fejsbuka ili prosečnom stanovniku Srbije.

Ameri furaju kampanje preko tvitera, kao što si rekao, ali ne zato što je tviteraš natprosečno inteligentan ili ne znam šta, nego zato što je tamo tviter već postao mejnstrim.

Da, da sam političar došao bih na tviter, ali ne zato što je tu neka zajedničica preduzimljivih ljudi koji čine mizernih 2% glasačkog tela, nego zato što tu ima sve više i više ljudi i zato što mogu da stupim u direktnu komunikaciju sa bilo kojim običnim Perom Perićem.

(Pričamo o političkoj kampanji i marketingu. Ne o preduzentištvu, promenama, inovacijama i sl.)

Predrag Supurović on October 19th, 2011, 11:37 am

Hmm… Istoče ova tvoja konstatacija mi se baš ne slaže sa mojom percepcijom srpskog marketinga (mada i marketinga uopšte).

Marektarima je upravo potrebna masa koja ne ume da razlikuje kvalitetno od manje kvalitetnog i koja je podložna uticajima a prijemčljiva je i na najveće gluposti koje joj neko servisa. Ako poredimo Fejsbuk i Tviter u tom kontekstu, Fejsbuk je majka za marketing.

Neko je već napravio (prilično uspešno) poređenje fejsbuka i tvitera sa narodnjacima i rokerima. Gde se vrte pare, to ne treba objašnjavati?

Brendov einteresuje prodaja, partije interesuju glasovi. Nešto sumnjam da će oni da se mnogo okreću malobrojnoj grupi koja je poznata po tome da misli svojom glavom i prilično je kritična premna svemu.

Stoji da neko ko privuče njihovu pažnju može da ostvari bolji efekat ali to ej tečno izveti a i taj efekat je opet u apsolutnom iznosu manji nego ako se prosto obrati masi koja sve prihvata bez mnogo razmišljanja.

Bad brain on October 19th, 2011, 11:41 am

Kada kažeš da “od ovih dva miliona ljudi na Fejsbuku, njih 1.900.000 je tu došlo da bi se švalerali i/ili igrali igrice”, “Tih 50.000 ljudi koji su došli na Tviter, došli su tu da bi svojim rečima i mislima nekako uticali na društvo oko sebe” ili “marketinškoj vrednosti korisnika Twitter-a ili Facebook-a”onda moraš i da potkrepiš ove tvrdnje sa nekim činjenicama.
Kako nisi potkrepio članak činjenicama, on nema nikakvu vrednost.
Mogao si da anketiraš određen broj ljudi, pa da na osnovu tog uzorka diskutuješ o navikama korisnika Twitter-a ili Facebook-a ili da se pozoveš na neku konkretnu studiju.
Kao osoba koja je radilai u akademskom sektoru kao profesor Web dizajna i Internet marketinga (na Akademiji BK – zato i ne čudi da nisi naučio da pišeš kao akademac), od tebe se očekuje da potkrepiš članak sa referencama. Meni to govori da nisi pročitao ni jedan naučni rad na ovu temu, da se nisi bavio istraživanjem pre nego što si nažvrljao ovaj članak.
Hajd’ sad lepo malko poradi na ovoj temi, nađi adekvatne reference, pa doradi članak. Dok to ne uradiš, nema ništa od “tvitanja” tvog članka.

Dejan Nikolic on October 19th, 2011, 11:53 am

Ne bih ja to tako generalizovao. Ako hocu da pokrenem buzz o nekom novom proizvodu, posebno tech proizvodu, da Twitter je verovatno vredniji od Fejsa. Ako hocu da prodam aranzmane u Budvi za leto 2012 cik pogodi gde ces to pre da uradis?

Uopste ova podela je smesna. Ako radis ozbiljan posao treba da imas strategiju koja obuhvata obe mreže sa različitom prioritetizacijom u zavisnosti od toga šta radiš.

Early adopters su korisni kad je nesto u early fazi, za sve kasnije faze masovnost na Fejsu je nemerljivo vrednija od bilo cega sto mozes da uradis na Tviteru.

Govorimo o Tviteru u Srbiji naravno. Poredjenje sa Amerikom pa i drugim zemljama je smesno jer je tamo i Tviter publika milionska.

Darko Vidić on October 19th, 2011, 11:59 am

Potpuno se ne slažem. SadClown i Sandra su već sve objasnili. Takođe, napomenuo bih da se Twitter i FaceBook NE MOGU POREDITI! Služe za različite stvari, i nisu poredivi…

Pritom 99% twitteraša ima face profile, što znači da se ovde pljuje 99% twitter zajednice, zar ne?

Marko on October 19th, 2011, 12:07 pm

“Tih 50.000 ljudi koji su došli na Tviter, došli su tu da bi svojim rečima i mislima nekako uticali na društvo oko sebe. To su ljudi koji imaju dara za komunikaciju, PR, uticaj na ljude i nametanje mišljenja.”

Dobro je da nije elitizam :)

istokpavlovic on October 19th, 2011, 12:11 pm

@Dejan Nikolić i ostali,

Ovaj tekst, podvlačim, važi za velike brendove. Za mali biznis računica “ovde ima više naroda, udri tamo” je potpuno opravdana.

Sandra Kravitz on October 19th, 2011, 12:14 pm

opet – ne važi ni za SVE velike brendove.
obrazložila sam.

Deda on October 19th, 2011, 12:22 pm

Ja sam uticajan Fejzbukas!

Cetko on October 19th, 2011, 12:27 pm

pozvacu sve da pogledaju neke od “trending topics” na twitteru u svetu:

#replacesongnameswithcum
#ifyoudontgivehead
#thingsweallhate

Nema mnogo razlike od “svi mi…” Grupa na fbku… Fejsbuk je jednostavno popularniji u srbiji jer ima veci broj korisnika…

politicke partije ne smeju doci na internet jer su navikle na jednosmernu komunikaciju I bave se jeftinim populizmom. Za velike brendove se ne brinem, oni znaju sta rade

Snežana @skljuc on October 19th, 2011, 12:29 pm

Svi ste u pravu, ali ponajviše se slažem sa Istokom.
Mislim da je on hitro, u dahu, napisao post, pa je suviše generalizovao upotrebnu vrednost Tvitera.
Mislim da su mu pretstojeći izbori i aktivacija političara na Tviteru bili glavni motiv poređenja Tviteraša vs Fejsovaca.
Osobe, kojima Tviter nosi prevagu u odnosu na Fejsbuk, imaju specifičan psihološki profil.
Nije čudno što se baš na Tw “zapatilo” druženje u vidu TweetUp-ova. Može se objasniti fenomenom: Slično se sličnom raduje :)
Ako bi se ova teza dalje razvijala, došli bismo do zaključka koji bi mogao da brine. Mnogo sličnih na jednom mestu, nekada može svakakve ideje proizvesti. Za nekog bi mogle biti pozitivne, a za nekog negativne.
Tviteraši u odnosu na Fejsbukovce, ipak su nosioci mišljenja. Sama priroda ih je na neki način odredila ka toj društvenoj mreži. Njena dinamika u komunikaciji, kao i mogućnost druženja u RL.
Prosečan Fejsovac nema potrebu za Tw jer je upravo to- prosečan. Ne poseduje „iskricu”. Ne voli novine. Ne voli promene, kao uostalom i većina ljudi na planeti.
Lepo, davno reče Mark Tven: „Promenama se raduju samo bebe, kad im se promene pelene.” :(

Damir Trninic on October 19th, 2011, 12:45 pm

Dve reci, marketing miks. Miks, ne jedan “sastojak”, makar bio i all-mighty TV u polupismenoj Srbiji ili Internet u Danskoj, Finskoj ili Holandiji.

Na netu ima zilion besplatnih tekstova, meni se dopada jedna teza, za koju bih tako zeleo da svi mi koji se bavimo Internet servisima ili marketingom, shvatimo i da nam ta cinjenica nikada ne bi trebali da izgubimo iz vida kada “kreativno poludimo” i pocnemo da mislimo da biznis pocinje kada se neki, nije bitno kakav proizvod ili usluga, preda u ruke junacke Internet gurua i magova, koji ce sve to resiti i napraviti promociju i uspeh kakav nikada pre nije vidjen:


To be successful using social technologies, companies must first prepare and align internal roles, processes, policies and stakeholders with their business objectives. Social business is a profound change that impacts all departments in the organization.

via http://www.b2bmarketinginsider.com/social-media/integrate-social-media-into-your-marketing-mix

Mirko on October 19th, 2011, 1:38 pm

“Većina Tviteraša ima i nalog na Fejsbuku, ali će na Tviter uvek postavljati inteligentnije i društveno angažovanije stvari nego na Fejsbuk.”

Ovo potvrdjujem, ovde postoji veci krug ljudi koji imaju neka slicna internet interesovanja, pa im informacije koje twitujem mogu biti zanimljivije, nego da to radim na mom FB profilu.

Vanai on October 19th, 2011, 1:48 pm

“Gde su bre slike na ovom Tviteru? Šta me briga šta piše ova, ‘oću da je vidim u kupaćem!” – hahha odlično!

ugl. Twitter je prvenstveno mikrobloging servis koji počiva na online društvenoj povezanosti, dok je Facebook prvenstveno društvena mreža…tako da samo početna definicija predstavlja jednu veeeeliku razliku.

AdriaTalk on October 19th, 2011, 2:04 pm

Ukoliko govorimo o marketinškoj vrednosti svake od ovih društvenih mreža, moramo imati u vidu i za koga se radi marketing. Nije isto da li se radi za kompanije, nevladinu organizaciju ili političku partiju. Ako posmatramo velike brendove, koj e si pomenuo dao bih primer Koka-Kole. Ovoj kompaniji ne treba naklonost ranih prihvatilaca, jer je već opšte prihvaćeno gazirano piće u Srbiji. Tako da Twitter i korisnici na njemu za Koka-Kolu, nemaju nikakvu vrednost.

Istok: Slažem se, ali ako Koka-Kola želi da lansira nov proizvod, potrebni su im early adopters.

Predrag Supurović on October 19th, 2011, 2:07 pm

Ma bliže se izbori i primećuje se da su se neki online marketari već počeli pripremati za to da uhvate neki posao na tu temu.

U tom svetlu, nije loše ponuditi na tržištu nešto drugo čefa se konkurencija nije setila. Svi marketari nude Fejsbuk a Istok se dosetio da bude drugačiji. Naravno da bi se prodao Tviter mora se prvo napraviti buzz oko toga.

Ako mu uspe, jao tviterašima.

Dejan Nikolic on October 19th, 2011, 2:14 pm

Interesantan mi je taj opis Tviterasa na tvitapu. Nosioci misljenja! :) Early adopters :) Sta je to otislo u mainstream ili barem malo sire sa svih tih iskricavih razmena ideja za kafanskim stolom? Koja su to misljenja koja su tamo “nošena”? Sta je to ta zajednica usvojila kao dobro pa kasnije prihvatili i svi ostali?

Voleo bih da neko posmatra sta se desava i koje su posledice i negativne i pozitivne i onda ih prezentuje. Naše. Odavde. Ne iz SAD ili Brazila.

A ne samo da prenosimo evandjelizaciju sa prostora gde je to vec posmatrano i opisano i sa razlogom kreiralo oduševljenje i mobilnost duha i zajednice.

Jedna je stvar predstavljati potencijal a druga je pripisivati lokalnom nešto što se napolju dešava.

Da bi nosioci misljenja bili na Tviteru, moraju prvo postojati nosioci misljenja sta god to u stvari znacilo. Moralo bi postajti jebeno misljenje. Koje ideje i misljenja su se tamo začela pa prelila dalje?

Tviterasi? Fejsbukovci? Pa jbt… :)

AdriaTalk on October 19th, 2011, 2:23 pm

@Istok
U tom slučaju stoji sve što si rekao. Mislim da ne možemo generalizovati da korisnici neke mreže vrede više od korisnika druge mreže. Ako idemo po principu da Su twitter korisnici marketinški vredniji jer su rani prihvatioci, onda bi korisnici Google Plus-a bili najvredniji korisnici društvenih mreža. :)

Mihajlo Pavlović on October 19th, 2011, 2:31 pm

Slažem se sa Sandrom i Dejanom 100% pa ne želim da razglabam dalje i ponavljam ono što je već rečeno. Rekao bih samo još sledeće, što je, ističem, isključivo moj lični stav, a odnosi se na ovaj deo tvog teksta:

———————–
Tih 50.000 ljudi koji su došli na Tviter, došli su tu da bi svojim rečima i mislima nekako uticali na društvo oko sebe. To su ljudi koji imaju dara za komunikaciju, PR, uticaj na ljude i nametanje mišljenja. Govorim o proseku, naravnu, ima i na Tviteru autističnih ludaka.
———————–

U Srbiji je vrlo mali broj ljudi koji zastupa velike firme na Twitteru. U Srbiji dobar deo ljudi na twitteru nema dara za komunikaciju, prvenstveno zato što su jako nepismeni Primera radi, čitajte neke od njih i primetićete kako konstantno pokušavaju da recimo, izbegavanjem razmaka posle znaka interpunkcije uštede karakter, ali na taj način samo potvrde nedostatak svoje pismenosti. Takođe, oni ne žele da utiču na društvo oko sebe, jer da žele, to bi učinili bilo kakvim društveno-korisno-odgovornim radom i primerom, a ne suvim teoretisanjem. Oni jednostavno nemaju šta (pametnije) da rade i onda se bave mističnom filozofijom po ceo dan!

Lično, smatram da se u Srbiji Twitter jako loše i neprofesionalno koristi i ponavljam, čast izuzecima koji nisu malobrojni. Sa moje tačke gledišta u Srbiji je na twitteru mnogo više autističnih ludaka! Ovde se ljudi preko twittera uglavnom “druže” i kad se to tako doživi onda to čak može simpatično i da izgleda :-)

BTW, meni se koncept Twittera mnogo više sviđa, i mnogo bih voleo da si u pravu što se tiče prosečnog srpskog twitter korisnika, ali mislim da si baš promašio, ovog puta :-)

RumirVirpajz on October 19th, 2011, 2:36 pm

@DEDA svakodnevno utice na raspolozenje na twitteru :) Deka je legenda…

Toške on October 19th, 2011, 2:42 pm

@ Adriatalk & Istok – Samo da se nadovežem – to što su early adoptersi, ne znači da će early adoptovati sve što im serviraš. IMHO hipotetički proizvod tipa Šveps sa aromom aronije traži early adopterse koje bi verovatno lako našli na tviteru. Ali ako bi išla neka Fanta sa nekim novim ludim ukusom, na tviteru verovatno ne bi mnogo toga uradili. A ako sa tom Fantom odeš na fejs, early adoptersi će se sami isfiltrirati iz mase. Bottom line je kao i uvek – treba da definišeš i upoznaš ciljnu grupu za svoj proizvod i da nadješ način, mesto i vreme na koji im možeš najjeftinije prići. Eto sad imamo i društvene mreže na raspolaganju, svaku sa svojim karakteristikama, plusevima i minusevima, pa možemo i tako da komuniciramo sa raznim ciljnim grupama. U osnovi je to ista stvar kao sa bilo kojim medijem – recimo kao Pink i Discovery :-)

DesignStudioRS on October 19th, 2011, 3:34 pm

Čoveče..
Sve čitaoce bih zamolio da prvenstveno pročitaju ceo blog, ne samo naslov. Ovo je stvarno bahato i nezrelo od vas, kada pišete takve komentare, a ne znate ni šta piše na sredini bloga, kamoli na kraju. Važno, kao što rekoh, da ste vi pročitali naslov..

Prvenstveno, ja sam fejsbukovac i više vremena provodim na već imenovanoj stranici, dok sam twitteru jako kratko i mogu vam reći da sam ga za kratko vreme veoma zagotivio i čitanjem ovog’ bloga se potpuno slažem sa Istokom.

Pozdrav

Miki on October 19th, 2011, 5:27 pm

Iskreno mislim da segmentiranje tržišta, u kojem odgovor bude “stanovnici Villa Bacho i Villa Riba”, a potrebno “velikim” brendovima…i tako dalje…
Ne verujem da su stanovnici tih znamenitih španskih sela korisnici Twittera, a ono što je suština fokusa odredjene ciljne grupe, jesu stereotipi.
*To je samo moje mišljenje o marketinškoj snazi. (disklejmer)

Marko Maksimovic on October 19th, 2011, 6:56 pm

Jos jedan u nizu odlicnih tekstova! Samo napred!

Dragan Varagic on October 19th, 2011, 7:52 pm

Veoma lepa diskusija.

Cinjenica je da razliciti tipovi online komunikacije sluze za razlicite namene, pa tako FB i Tw mogu lepo da posluze za razlicite tipove komunikacije, jer su prosecni korisnici ova dva tipa online servisa drugaciji.

Ali, slazem se sa Dejanom Nikolicem da nema na ovdasnjem Tviteru mnogo od “nosilaca misljenja” i sl.

Mislim da se Tviter najcesce u poslednje vreme koristi za druzenje, a ono sto me veoma nervira jeste kada pojedinci sve cesce pocinju da koriste isti za “razgovore” koji nisu za siru javnost (jer im nisu ni namenjeni). To je i vreme kada se brzo preorijentisem na pracenje inostranih Tviterasa, ili odem sa Tvitera :)

P.S. Sorry za nedostatak dijakritika…

@vlad_pavlov on October 19th, 2011, 7:57 pm

Na Tviteru su hipsteri, na Fejsu prave glave. Da je živ, najbolje statuse bi imao Patrijarh Pavle.

Twitter ili Facebook, kao pitanje: šta je bolje – jogurt ili pivo?

Milena on October 19th, 2011, 8:06 pm

Prvo, mislim da ta podela na drustveno angazovane i one koji se dosadjuju precenjena. Narocito u Srbiji. Drugo, potrebno je vreme da ljudi skapiraju kako da koristi tweet i koliko to moze biti zabavno, jer na kraju krajeva niko ne zeli da radi nesto sto mu je dosadno.
Kada konzumenti budu imali dovoljno ljudi koje poznaju, mogu da prate i koji ce pratiti njih, vrlo rado ce koristiti twitter. A to ce se desiti, neminovno. I tada ce seljaka biti podjednako na obe strane, kao i onih gotivnih. Ali nikome nije fun da bleji negde gde se smara i nikoga ne poznaje. Ja pratim i angazovane i zabavne i ovakve i onakve, al dosadne ne. Njima na twitteru nema mesta. Mislim da je to kljjucno.
Da ne spominjemo aktivne i pasivne tviterashe.

Dejo on October 19th, 2011, 8:19 pm

Ljudi, pa ovo je Istok samo mislio na svoje prijatelje na Fejsu i Tviteru. Šta se primate.
Takođe i na svoj privatni biznis.
Ako iz tog ugla pročitate tekst još jednom, potom pogledate sve njegove postove na Fejsu i komentare prijatelja, a potom i njegovu tviter mrežu, sve će vam doći na svoje mesto.

Sasa on October 19th, 2011, 8:25 pm

Moram reći da je ova “srtrela” pogodila metu, čista 10! Napokon da se javno pokaže jasna razlika između ovih socijalnih mreža. E sada, neka se političari malo edukuju pa počnu pametno da pišu na Twitter-u! Samo napred ljudi!

Snežana @skljuc on October 19th, 2011, 8:25 pm

Sve što izazove nečiju emociju, koja se neprikriveno iznese i potkrepi nepotrebnim vokabularom, izaziva pažnju i navodi na razmišljanje.
U suprotnom, na notorno iznesenu glupost, laž, niko ne reaguje, jer ona svojom očiglednošću sama sebe objašnjava, pa komentar nije ni potreban.
Ovako… hm?
Elem, post sam komentarisala isključivo sa psihološkog aspekta, tj pokušala da protumačim psihološki profil tipičnog korisnika Tvitera naspram tipičnog korisnika Fejsbuka iz ugla njegove motivisanosti i efikasnosti da se “pokrene” (šta god to značilo)
Iskreno, mrzi me da naširoko potkrepljujem i dokazujem svoj stav.
Dovoljno je da pitam. Da li i kakav efekat bi Dulić izazvao da je na Fb tražio podršku za čišćenje deponija, u odnosu na održani #cistacicaUp? Da li je on, sa svojim iskustvom, izvagao šta mu je efektnije i efikasnije? Sigurno jeste.
Torbica je putem Tvitera izgurao angažovanje “Beograd puta” da zakrpi rupe po beogradskim saobraćajnicama.
Ovo su poslednja dva primera angažovanja Tviter zajednice, koji u krajnjem ishodu, za same građane imaju konstruktivno delovanje.
Šta koji od navedenih primera sa sobom još nosi, neću komentarisati. O tome je dovoljno bilo…., ali očigledno je, procena je itekako bila dobra.
Inače, poznato je da je sve drugačije kad se nešto organizuje, dogovara, F2F, a onda, takođe po dogovoru viralno širi.
A toga su političari VEOMA svesni .

Dejan Bizinger on October 19th, 2011, 8:26 pm

I ja sam medju onima koji kazu da uopste nije pozeljna ovakva generalizacija. Izgleda uvek postoji neka tendencija da se kaze koji mediji je “vredniji” ili koji je vise “trash”. Pa tako mnogi vole da pljuju Kurir zbog senzacionalistickih vesti a onda vidim da mnogi mediji upravo preko takvih stvari zele da dobiju posetioce i sto vise shareovanja.

Sean Parker je nedavno izjavio da su mnogi power useri presli sa FB na Twitter. I to je i tacno ali vise vezano za USA i slicna trzista. O kakvom Twitter trzistu mi pricamo kod nas? Nedavno je Netokracija objavila da u HR ima oko 19 000 Twitter korisnika. Ovde se barata sa raznim brojevima korisnika, evo ti kazes 50 000. Mene interesuje zasto mislis da ima 50 000 Twitter korisnika u Srbiji. Mozda i ima ali me zanima da li je to slobodna procena ili znas da je tako?

Na Twitteru svakako da ima mnogo veci udeo korisnika koji imaju odredjeni uticaj ili znaju nesto da kazu ili urade u odnosu na ukupan broj Twitter korisnika i taj procenat je svakako znatno veci nego udeo istih na FB zbog ukupnog broja FB korisnika u Srbiji. Ali moje misljenje je da to nikako ne znaci da je za velike brendove ili bilo koga znacajniji Twitter od Facebooka. Preporucujem da oni koji nisu procitaju nedavni tekst na Mashable o ad strategiji FB – http://mashable.com/2011/10/03/facebook-ad-strategy/

Shubri on October 19th, 2011, 9:15 pm

Slazem se da je komunikacija na tw kvalitetnija i sadrzajnija nego na fb ali sto se tice uticaja na ljude ali takodje treba uzeti u obzir na koje adrese stize poslata poruka putem twittera a na koje putem fb-a, nevezano za kolicinu. Ako koristimo autorovu klasifikaciju korisnika mozemo doci do zakljucka da je lakse uticati na ljude sa facebooka pa samim tim velike korporacije pridaju vise znacaja facebook-u. Opet moje misljenje je da treba koristiti oba kanala na njima svojstven nacin i prema profilu korisnika. Neka gruba podela po mom misljenju bi bila facebook -indirektno, pasivno vizuelna komunikacija , twitter direktno, aktivno misaona komunikacija. Naravno sa medjusobnim preplitanjima .

Janko on October 19th, 2011, 9:55 pm

Odlican clanak. Kada je Srbija u pitanju, iskoriscenost tvitera je obrnuto proporcionalna kolicini primitivizma. Toliko.

Vera on October 19th, 2011, 10:10 pm

Svaka roba ima svog kupca! I korisnici Facebook-a i korisnici Twitter-a su kupci, samo su različite ciljne grupe. I ne može da se generalizuje da sve što si pisao važi za sve velike kompanije, a posebno se ne bih složila za Coca-Colu. Da li znaš koja je njihova ciljna grupa??
Čak se ne bih složila da Tviteraši vrede više marketinški, možda za neke konkretne slučajeve da, ali ne za sve. Ispade da su na Twitter-u divni ljudi, a na Facebook-u ludaci…izvini, ali na obe strane ima ludaka, ali isto tako ima i vrlo normalnih ljudi….

Jelena Jovanović on October 19th, 2011, 10:26 pm

Šta hoćeš da kažeš? Da bi zarad prevaspitavanja polit. partija trebalo organizovati bikini-day na TL? Kao nekoć brkodan?
:-)
Više vrede jer su agilniji i nisu kibiceri.
O nivoima adopcije interneta i tipu angažmana koji je moguće očekivati od kibicera oni koji stoje iza naloga u strankama valjda znaju. U svakom slučaju izvolite link ko je ko na tehnografskoj lestvici http://cybernaut.posterous.com/internet-kibiceri-kriticari-posmatraci-a-gde

Veroljub on October 19th, 2011, 11:06 pm

Danas je izasao ovaj tekst o Fejsbuku i njegovom uticaju na mozak. Izgleda da prekomerna upotreba Fejsbuka, a verovatno i Tvitera ( kao i prekomerna upotreba bilo cega) dovodi do nekih promena u mozgu…nauka jos nije nacisto kakvih, ali evo sta kaze Suzan Grinfild.

“Pre tri godine, neurolog Suzan Grinfild sa Oksfordskog univerziteta podigla je veliku prašinu tvrdeći da će ljudski um u 21. veku načisto podetinjiti, da će biti nesposoban za dužu koncentraciju i empatiju, da će težiti senzacionalizmu i da će imati pomućeni osećaj identiteta.”
http://www.b92.net/zdravlje/vesti.php?yyyy=2011&mm=10&nav_id=550687

Nenad Milosavljević on October 19th, 2011, 11:09 pm

Ovo je kao kad likovi koji slušaju Petrol, Repetitor i Stuttgart Online misle da su vredniji ljudi od onih koji slušaju neku drugu vrstu muzike.

Deda on October 20th, 2011, 5:51 am

Nemam sliku, renoviram kupatilo!

Verko on October 20th, 2011, 10:55 am

Mislim da je neko na Tviteru postavio dobro pitanje. Kako ce korisnici Tvitera, koji su kao mnooogo uticajniji od korisnika Fejsbuka, izvrsiti svoj uticaj na ljude, ako nisu na Fejsbuku?

Pol on October 20th, 2011, 3:33 pm

Posle ovog teksta između Twitter-a i Facebook-a, biram oba :)

Sasa Jovanovic on October 20th, 2011, 5:53 pm

Istoče,

Iako su tvoji tekstovi provokativni i teraju na razmišljanje, nekako uvek padneš na dokazivanju.
Kreneš dedukcijom, i odmah razvališ nekim kategoričkim silogizmom: “Prosečan korisnik Twittera je dakle early adopter”, “prosečan korisnik Fejsbuka je klasičan mediokritet”, koje kasnije ne dokazuješ. I taman očekujem dobro pripremlejnu argumentaciju, ali ona izostane. A šteta, jer početak je dobar.

FB i Tw nisu isti tip servisa i njihovo upoređivanje je kao porediti Mercedes i Harley Davidson, ali moguće ih je porediti po raznim aspektima: privrženost brendu, fanatizam korisnika, životni stil, sve do ispunjenja dve osnovne funkcije: dokazivanaj društvenog statusa i transporta.

Ovde je izostalo takvo poređenje.
Twitter je toliko brz da ako nisi stalno tamo najveći broj stvari ćeš propustiti. Istovremeno ima (ali to je moj lični utisak) poseban filing, zbog koga sam ja još 2007 predložio da za MTS napravimo nešto slično ali je odbačeno kao glupost :)))

Shvatam šta želiš reći, ali nisam siguran da u političke svrhe može da se efikasno koristi twitter za potrebe menjanja raspoloženja glasačke mase. Ali da može da se efikasno uporedi za brze, gerilske udare u političkoj borbi, to svakako može. Dinamika i dvosmerna komunikacija na twitteru su mnogo bitniji nego na fejsbuku. Ko to ume da razume i iskoristi od toga će profitirati.

Još jedna analogija: TV i radio.

Aleksandar on October 21st, 2011, 12:08 am

A što si onda postavio FB kao prvi na listi u tvojim Social Spaces i fun page na tvom blogu? Da li ovo znači da su svi ovi ljudi koji su te lajkovali veoma glupi?

Ser At Or on October 24th, 2011, 7:24 am

bas njesra… pogotovu ona trula fora sa sarmom..

Ja Car on October 25th, 2011, 8:14 am

Iako se generalno slažem da su korisnici Twittera early adopters, to je dobro za iPhone 5 ali ne za svaki biznis. Ako pričamo o marketingu, samo 10% od 2 miliona je i dalje 4 puta više nego punih 100% od 50.000 na twitteru tako da se za sada ne bih složio da je Twitter bolji za marketing kod nas – možda za neke inovativne proizvode ali ne za sve. Takođe se ne bih složio da su korisnici Twittera (jedan od komentara ispod teksta) oni koji vode konstruktivne živote – Twitter se koristi za uhođenje slavnih ličnosti u Americi, sumnjam da je to veoma konsturktivno. Ako pričamo o marketingu, marketing je primarno vizuelna stvar, vizuelno osetiti miris, ukus, osećaj nekog proizvoda tako da slike veoma znače. Sve u svemu, nije baš tako lako pročitati par knjiga o marketingu i onda reći neku ovako neproverenu informaciju koja je možda istinita za zapad gde vladaju androidi, tablete i internet konekcija, ali to tek dolazi kod nas. A onaj što je stavio tezgu bliže ulazu da bi prodao više čarapa, ne vidim zašto je on glup, kada sigurno proda više.

kombi011 on October 27th, 2011, 7:47 am

Poenta je u sledećem: za velike brendove i političke partije prosečan Tviter korisnik vredi mnogo, mnogo više od prosečnog korisika Fejsbuka.
______________________________________

dodaj to “n” kod korisika Fejsbuka

Ja nisam iz web posla kako kazes u uvodu i primetio sam razliku, FB i T: jedno isto s*anje drugo pakovanje, namesteno je tako da su oba potrebna, gomilu minusa imas na obe strane ali i gomilu pluseva.

A poredio bih to sa onim da su zene losiji vozaci od muskaraca sa cime se nikad nisam slagao jer to ne moze tako da se poredi buduci da je zena vozaca procentualno mnogo manje od muskaraca.

Sto znaci da recimo imas 2 miliona korisnika T naspram 50.000 korisnika FB, sta bi onda komentarisao? prodaja carapa je uvek isla bolje na ulazu buvljaka nego dalje, na BG buvljaku uvek su prva dva reda radila bolje nego ostali…

Sy on October 30th, 2011, 5:29 pm

Ko god je ikada bio u prilici da koristi Facebook Ads zna kolika je vrijednost samo te jedne stvari – na Facebooku postoje reklame. Na Twitteru ne.

Težak promašaj, cijeli ovaj tekst, mrsko mi i nabrajati ostalo, ali me živo čudi da svi srpski social media experti na čelu sa Istokom ne znaju vrijednost plaćene reklame.

Istok: Na facebooku mogu da se kupuju reklame? Nisam znao, ako je tako onda povlačim ceo ovaj tekst, hvala ti.

Martin on November 3rd, 2011, 9:28 pm

Ja ne bih bio radikalan sa komentarima, moje zapažanje je ovde da se malo mešaju babe i žabe. Ako želiš da proveriš reakciju early adoptera, Twitter je OK. Ali šta ako želiš da išta pustiš masovno? Ne uspevam da vidim jasnu vezu između “twitteraša” i masa. Twitter je tu, jednostavno, previše intelektualan i kao takav previše restriktivan marketinški alat. Voleo bih da napišeš jedan tekst sa nekim konkretnim primerima uspelih kampanja u kojima je on igrao presudnu ulogu.

омер on November 17th, 2011, 1:41 am

У много чему се прецјењује твитер. не видим шта је фазон, на фејсу је 90 посто кретена, али и у животу је кад мало боље погледаш, 90 одсто кретена. Али ти кретени гледају тв, излазе на изборе, купују читав асортиман производа. Твитер је махом хипстеризам. Многи су умислили да су много паметни и то је то. Кад твитер постане популарнији, већина ће и на њему диктирати кретенлуке.

На обе сам мреже, и сем што је фејс прегледнији, нема разлике. Чим имаш преко 100 профила које пратиш, затрпан ти је тајмлајн, никад не знаш ко је на шта одговрио. Промотивно сам отворио гугл + да видим шта је то, и на њему је комуникација много боље сређена.

омер on November 17th, 2011, 1:56 am

Уосталом, Јутјуб јебе кеву у скаком погледу

Syncopat on December 3rd, 2011, 8:36 pm

jedan od glupljih tekstova koje sam procitao. kako mozes na twitteru da utices na druge tako mozes i na fb-u. to sto na fb-u ljudi dolaze da bi igrali igrice ili da bi se muvali nema nikakve veze sa samim fb-om. za razliku od twittera on pruza daleko vise mogucnosti. ti ako neces nemoj da gledas slike vec citaj statuse. dalje ako ti smatras kvalitetnijim ljude na koje neko utice preko interneta nemam uopste sta da komentarisem. dalje postoje i page-ovi a ne samo prijatelji na fbu koji takodje imaju neogranicen broj,da se twitteraski izrazim,followera. a to gde ce covek da napise nesto inteligentnije zavisi od samog coveka. ako je inteligentan napisace i na fbu i na twitteru. msm stvarno bzv tekst ali me je nasmejao to priznajem

sinko on June 20th, 2012, 11:36 pm

FB i TWT su kreirani sa jednim finansijskim ciljem a to je skupljanje ovaca za šišanje. Puno kvalitetnih knjiga je izdato na temu prikupljanja i obrade što većeg stada. Postoje i programi za tu namenu. Inteligentnom korisniku interneta, FB i TWT su potrebni kao i gušter u uvetu.

mladjo on July 20th, 2012, 4:21 pm

jedan filozof je rekao ;i poraz moze da bude kao pobeda, ako naucimo zasto smo izgubili,samo mi u srbiji gubimo svaki dan i necemo nikad shvatiti zasto gubimo;a vreme je novac;novac je bogastvo,a mi svaki dan siromasniji

teleopata on October 1st, 2012, 11:13 am

Brate pa ti si early adopters genije, ko vise vredi ovo je za akademiju nauka….A jos sto sve kapiras od twittera, facebooka (da ne pricam) a ostale teme kao rat i to malo manje ali razbijas sve znas care nas Istoce od rajha. Sine obican si mediokritet skolovan sablonski i sad nam prodajes kao novosti terminiima early adopters i opinion makeri MUKA MI JE JOJ odoh odavle ali morao sam malo ovo proseravanje pemeti na izvoz da prokomentarisem ODOSMO U KURAC sa ovakvim tvorcima javnog mnjenja do juce, a danas (opinion makerima)

Twitter kao način traženja posla « Zapošljavanje i karijeralizam on February 10th, 2013, 11:33 am

[...] Takodje zapamtite još jednu stvar. Sve veći broj internet stručnjaka ističe da su korisnici Twittera mnogo značajniji i istaknutiji u drušvu od korisnika Fabebooka. Ima ih puno manje, ali spadaju u takozvanu grupu Early adoptersa, odnosno osoba koje imaju svoje mišljenje, imaju uticaj na odredjenu grupu ljudi i spremni su svoje ideje na podele sa svima. Više na ovu temu možete pročitati u nastavku na blogu Istoka Pavlovića. [...]

Izdavačke kuće u Srbiji na društvenim mrežama | Advertising portal Srbije Lumiere.rs on February 26th, 2013, 1:19 am

[...] bolje biti dominantniji na Facebook-u nego na Twiteru, možda biste prvo trebali da pročitate blog Razlika između facebook-a i twitter-a, zašto korisnici twitter-a vrede više? od Istoka [...]

Any emotions? Leave a comment!