comments

Mnogo se priča o tome kako je socijalni marketing putem Facebooka efikasan, ali ništa bez dobrih primera.  Evo zato jednog primera koliko je socijalni Internet marketing efikasniji od svega ostalog. Jutros je na Facebook statusu mog prijatelja Lazara Stojkovića osvanula sledeća poruka:

laza

Ova jedna jedina rečenica u sekundi me je motivisala da momentalno pređem na VIP mrežu, što ću i uraditi već u ponedeljak. Inače sam i ja na MTS mreži već 11 godina.

Da stavimo na papir. Za poslednje tri godine, koliko VIP mreža postoji na našem tržištu, video sam i pročitao kompletan tekst na njihovim bilbordima bar 4000 puta, odgledao sam njihovu reklamu na TV-u bar 2000 puta, video njihov baner na nekom sajtu jedno 4000 puta. Znači, deset hiljada puta sam video razne reklame za VIP. I opet, za sve to vreme nije mi nikada ni izdaleka palo na pamet da pređem na njihovu mrežu. Za mene su bili isto što i Telekom i Telenor – još jedan mobilni operater koji verovatno ima iste cene kao i druga dva, samo se razlikuju u reklamama i obećanjima.

gasha222

Generalno gledano – sve reklame svih operatera bile su mi iste – svi su obećavali nekakve besplatne minute, doživotno besplatne razgovore, poruke, skupe telefone za jedan dinar, i ostale bajke. Jednostavno sam ignorisao sve te reklame vodeći se narodnom poslovicom “Ko ne plati na mostu, platiće na ćupriji” – odnosno, svi ti besplatni minuti i telefoni služe samo da bi ti kasnije uzeli još više novca na nekim drugim stvarima. I garantujem da veliki procenat ljudi razmišlja isto kao i ja.

I onda se pojavi moj drugar koji jednim svojim Fejsbuk statusom uradi nešto što sve te reklame nisu uspele. Pomislih,“Vau, znači ipak ima razlike. I to šest puta jeftinije???? Zašto mi neko to nije ranije rekao?”. Pogledajte moje ponašanje – uopšte ne preispitujem kako, zašto, možda je na bivšem operateru imao loš paket, možda je loše izračunao, možda su ga potplatili iz VIP-a… ne, ništa od toga ne pomišljam, jednostavno slepo verujem u word-of-mouth preporuku.

Za poslednje tri godine VIP je u svoj marketing uložio sigurno nekoliko miliona eura. Ovaj Lazarov status na Fejsbuku, dakle, vredi više od toga. Bar u mom slučaju.

gasha3

Kada bi VIP odvojio samo 10% od ukupog budžeta za marketing za mesec dana da angažuje gomilu uticajnih ljudi da na svojim Fejsbuk statusima napišu poruku ovakvog tipa, to bi im bio efikasniji marketing nego sve gluposti na koje su bacili pare u poslednje tri godine zajedno.

Međutim šanse da se to desi su male. A zašto? Pa vidite, verovali ili ne, sistem rada u domaćem advertajzingu je dosta inertan i teško promenljiv, slično kao kod velikih državnih institucija iz doba socijalizma. Sve i da ovaj moj tekst čita neki pojedinac koji radi u marketingu VIP-a, izlazak iz klasičnog sistema oglašavanja se retko dešava. Pročitaće ovaj moj tekst i reći, “Hm, da, zanimljivo, mogli bi da probamo, nego imam još 20 mailova na koje moram da odgovorim, razmisliću o tome kasnije”, i neće se nikad setiti.

Svi idu na već ustaljene kanale bez mnogo razmišljanja – TV, outdoor, Internet baneri, novine. Ovo bi moglo da se podvede pod nekakav “novi PR” kojim će se baviti samo ako su baš ekstremno otvoreni za nove kanale komunikacije, i ako nađu na drugoj strani ljude koji dobro razumeju Internet PR i koji će to sve to da im organizuju kako treba.

gasa4

Osim statusa na Fejsbuku, odličan kanal komunikacije su i uticajni blogeri. Evo, recimo, ja po statistikama poseta već znam da će ovaj moj tekst pročitati oko deset hiljada ljudi u narednih mesec dana, jer je jako koristan i ljudi će ga forwardovati jedni drugima i kačiti na svoj Fejsbuk status. Koliko od svih tih ljudi će preći na VIP mrežu, ljudi koji inače nisu obratili pažnju ni na jednu njihovu reklamu do sada? Razmišljam da pošaljem u VIP fakturu na pozamašan iznos :)

Imao sam par klijenata kojima sam radio PR kampanje preko statusa uticajnih ljudi na Fejsbuku i efekat je bio odličan. Međutim, po mom mišljenju, dok veliki brendovi budu u praksi počeli ovo masovno da rade, proći će još dosta vremena. Ali zato – sada je sjajna prilika za preduzetnike - ljude koji imaju neki mali biznis u povoju, koji se brzo adaptiraju na nove prilike, i koji će momentalno odreagovati kada pročitaju ovak tekst.

Angažujte deset uticajnih ljudi na Fejsbuku da napišu samo jedan status u kome će da pohvale vaš proizvod, svojim jezikom i svojim rečima, da kažu da su ga kupili i da su zadovoljni, i da stave link ka vašem sajtu. Poklonite im vaš proizvod, ili ih platite, kako god. Sve to zajedno koštaće vas kao tri sekunde reklame na nekoj boljoj televiziji. Šta mislite, šta je efikasnije?

Do sledećeg korisnog teksta o Internet marketingu, vaš Istok Pavlović.





There were 51 people who had something to say about this article.
SasaKostic on April 23rd, 2010, 2:37 am

Ni ovog puta nisi izneverio; ode link na Twitter.

Thumb up 4 Thumb down 2

veroljub on April 23rd, 2010, 8:09 am

torima, dve stvari

1. prelazim na VIP

2. sledeći status na fejsu nek ti bude “Zbog sajta http://www.trcanje.rs počeo sam opet da džogiram. Neverovatno koliko jedan oline komjuniti može da bude podržavajući. Vidimo se na Adi u nedelju u 9h”

Eto :)) Ali genijalno.. ne znam čime se hraniš, ali si u zenu. iz tebe izbija odličnost

Thumb up 3 Thumb down 2

Kinasky on April 23rd, 2010, 8:23 am

Super tekst! Domaci strucnjaci su od “Novog PR” preuzelii samo zajebane termine, nacin razmisljanja i kreativnost su se negde zaglavili u proslosti.

Samo, da nije i ovo deo Vaseg licnog PR, i to trzisnog PR? :-)

Thumb up 0 Thumb down 1

šandu on April 23rd, 2010, 8:29 am

sve kul, sve stoji.. ali deluje mi da ovde nije poenta samo u mediju koji ti je poruku preneo, vec i u samoj poruci.

da je VIP u reklamama i na bilbordima obecavao sest puta manji racun od drugih operatera za istu uslugu, umesto telefona za dinar i pricanja do besvesti za dva, verovatno bi svi isto reagovali

Thumb up 0 Thumb down 1

buger on April 23rd, 2010, 9:11 am

Isti slucaj – mrzeo sam vipove reklame, i njihov brending mi je skroz odbojan, ali dve recenice od drugara i evo sad kucam ovaj komentar na fonu koji sam uzeo kod vipa.

Thumb up 5 Thumb down 2

Straja on April 23rd, 2010, 9:17 am

Odličan tekst!
Fantastičan out-of-the-box pogled.
Trebao bi biti marketing menadžer :)

Thumb up 0 Thumb down 1

Vukašin on April 23rd, 2010, 9:35 am

Ja ne mislim da bi trebali da se bace samo na blogove i FB
vec da bi ovakve slogane – ciste i lako razumljive benefite – trebali da koriste svugde gde se reklamiraju, na TV-u, u printu pa i na webu. Jer, kako si to lepo reko, puca mi k*** za besplatne minute, XYZ pakete i druge gluposti koje oni promovisu, zanima me iskljucivo what’s in it for me.

Thumb up 1 Thumb down 0

Marija on April 23rd, 2010, 9:41 am

ahahahahah sjajno! pobeda opet bravo :D

Thumb up 1 Thumb down 0

popkitchen on April 23rd, 2010, 9:54 am

Tvoj prijatelj je napisao tu poruku, jer ga je tema lično pogađala. Smorio ga je veliki račun, izračunao je prednost i odreagovao.

Hoću da kažem da niko od online PR-ova mu to nije sugerisao. Jer onda to ne bi uradio. Postoje ljudi na Facebooku koji tako svašta preporučuju. Kad malo zagrebeš vidiš da su im te kompanije klijenti, i ne veruješ im ništa.

Thumb up 0 Thumb down 0

Mandarina on April 23rd, 2010, 9:55 am

Odlican tekst,
I super je prikazano ono sto jeste esencija viralnog marketinga. Self initiated word of mouth faktor.Direktno od nekog ko vam je prijatelj i kome verujete. Neprocenjiv marketing koji nijedan brend ne moze da plati dovoljno – da vas vash prijatelj tako lako ubedi da konzumirate njihov proizvod.
Jedino sto mene “kopka” je to kada bi se ovaj nacin promocije malo masivnije koristio aka. kada bi marketing i pr magovi u Srbiji skapirali vrednost ovoga, i onda “upregnuli” vase uticajne prijatelje da pisu takve realne statuse malo cesce, onda bismo mozda,posle izvesnog vremena, prestali da verujemo tim statusima ili prijateljima…
Less is more :)

Anyway,
Istok darling, super zapazanje jos jednom!

Thumb up 0 Thumb down 0

dusan on April 23rd, 2010, 10:00 am

ako vip uspeva da i bez aktivacije blogera (odnosno samom ponudom) izvuče ovakve statuse – verovatno je vrlo zadovoljan.

ali svakako da je iskrenost kod ovakvog wom-a najbitniji faktor. meni bi, na primer, odmah bilo sumnjivo kada bih na nekoliko mesta video sličan status.

a i partneri moraju biti ljudi od integriteta. da se ne bi desilo da jednog dana objave traženi status, a sutradan šalju u inbox ovako nešto: http://img2.pict.com/87/3a/b8/3403590/0/1272012964.jpg

nego, objavi ovde u ponedeljak i svoj novi vip broj, da bi vip mogao da te kontaktira :)

Thumb up 0 Thumb down 0

Miodrag Ristić on April 23rd, 2010, 10:02 am

Sve je tačno onako kako si rekao. Ovakva reklama vredi mnogo više od klasične. Ljudi generalno mrze reklame (ili ih jednostavno filtriraju, tj ignorišu) i zato je cilj svake buduće reklame da što manje liči na reklamu.

Vešto, ali ipak neću nasesti. Mene je teško dva puta prevariti.

Thumb up 1 Thumb down 0

Darko on April 23rd, 2010, 10:06 am

Sjajan tekst. Moje mišljenje je da ipak, jedno ne može da funkcioniše bez drugog. VIP mora da gradi brend, a takođe postoji i dosta faza kako će tebe privoleti da pređeš kod njih. Mislim da oni čekaju i da počne slobodna promena operatera pre nego krenu ozbiljnije. Mislim i da ćemo se složiti oko toga da od svih mreža VIP najviše ulaže u online adv i PR.

@šandu i vukašin… po našem zakonu ( a i većini svetskih) zabranjeno je upoređivanje sa drugim “proizvodima” u advertajzingu… :)

Thumb up 0 Thumb down 0

Predrag Supurovic on April 23rd, 2010, 10:27 am

Ipak ti prvo malo pretamburaj po Internetu kakva su iskustva korisnika VIP-a da ne bude posle da te drugar navukao početnim oduševljenjem. :)

Koliko sam ja mogao da vidim, a uglavnom pratim te stvari, nije VIP baš tako dobar koliko je jeftin.

Thumb up 1 Thumb down 0

vladimir on April 23rd, 2010, 12:21 pm

Srecno sa limitom za mesecnu potrosnju.

Thumb up 0 Thumb down 0

Vlada Ceric on April 23rd, 2010, 12:51 pm

Razmisli malo o ovome – Telenor ima 2,8 miliona aktivnih korisnika, od čega je samo 15.000 aktivno na Facebook-u. Iako oni predstavljaju platežno sposobniju publiku, mala je šansa da 15.000 ljudi generiše veći prihod od preostalih 2,785 miliona korisnika. A do njih se dolazi samo i isključivo reklamama u prime time TV terminima koje govore o besplatnim minutima i ostalim, prosečnom korisniku nejasnim terminima. Da, taj status ima veliki impact, ali ne toliki reach koliki je njima potreban – u pitanju je igra velikih brojeva.

Thumb up 0 Thumb down 0

SadClown on April 23rd, 2010, 1:06 pm

Hm..

Kada bi VIP odvojio samo 10% od ukupog budžeta za marketing za mesec dana da angažuje gomilu uticajnih ljudi da na svojim Fejsbuk statusima napišu poruku ovakvog tipa, to bi im bio efikasniji marketing nego sve gluposti na koje su bacili pare u poslednje tri godine zajedno.

Zar snaga Lazareve “reklame” nije upravo u tome što je iskrena i lična, a ne plaćena i naručena?
Ako bi VIP (ili bilo ko) počeo da plaća ljude za postavljanje statusa, onda bismo prestali i na te statuse da reagujemo, isto kao što smo prestali da reagujemo na tv rekjlame, banere i bilborde, tako?

Thumb up 1 Thumb down 0

SasaKostic on April 23rd, 2010, 2:19 pm Vukašin on April 23rd, 2010, 4:40 pm

+1 za komentar od Popkitchen

@darko
true, smetnuo sam sa uma… imas li ideju da li bi bilo zakonski OK nesto tipa ‘sa VIP-om imam x puta nizi racun za istu potrosnju’ i onda poziv da se ode na tu i tu stranicu gde mozes uneti cenu trenutnog paketa i onda dobijas koliko bi te isto kostalo kod VIP-a?

Thumb up 0 Thumb down 0

Darko on April 23rd, 2010, 7:27 pm

@vukašin
mislim da ni to nije ok… al’ to je već pitanje za pravnike, ja to onako laički :)

Thumb up 1 Thumb down 0

Goran Aničić on April 23rd, 2010, 10:47 pm

Slažem se sa Vladom Cerićem, domaća “social populacija” još uvek ima, a verujem i imaće slab impact, u odnosu na gro, ali je dobar primer word of mouth uticaja. Ipak, ne možemo govoriti o milionima, već preciznija vrednost tog statusa je visina tvoje prenete pretplate na Vip ;)

Thumb up 1 Thumb down 0

Viktor on April 24th, 2010, 1:20 am

Ako neko iskreno preporučuje nešto – ok, ali čim saznaš da se iza krije korporacija – sve pada u vodu.

Catch 22 – kako da znamo da i ovo nije tekst naručen od strane VIPa lukavo maskiran kao članak o uticaju fejsbuk statusa? (“upomoć, jure me neki paranoici”)

Thumb up 0 Thumb down 0

zsteva on April 24th, 2010, 6:20 am

Ako te je onaj status pretvorio u VIP korisnika, moram da kazem da si lak (ili ovaj tekst nema veze sa realnoshcu). Status sa vrha je takav tresh, lici na status losheg marketasha koji pokushava fb da koristi za reklamiranje neceg…

Nemam nikakve veze sa VIPom (osim shto sam i sam korisnik njihove mreze), pomogao sam (bez ideje da moji statusi vrede ishta) nekolicini svojih followera da budu sigurni u odluku prelaska koju su vec zeleli zbog necega. I nemam problema da preporucim nekog ili neshto ako mislim da je vredno, ali zato 5 minuta kasnije mogu istu firmu/stvar da pljujem ako mi se neshto ne svidja.

Nudi dobre usluge po dobroj ceni, slushaj shta ljudi zele (prati statuse, i koristi svoj budzet da popravish ono shto ljudi kude), i statusi ce sami da se pojavljuju bez ikakvog placanja.

Ukratko kad je VIP u pitanju, lepo je to 98% pokrivenosti, ali bi me bilo sramota da se reklamiram u 2010. ako to nije 3G signal.

Thumb up 0 Thumb down 0

Bedno piskaralo on April 24th, 2010, 7:55 am

Sjajno zapazanje!
Sve i da je tvoj drug pazljivo osmisljene kampanje, a tvoj post deo iste, za mene kao korisnika, veci uticaj ima upravo ta prica od usta do usta, od bilo koje reklame, zbog kojih odmah prebacijem kanal.
Stoji primedba koju je @Vlada Ceric uputio, ali to ne mozemo znati ako ne uradimo neko istrazivanje, gde bi pratili kako procecni kupci (dakle ne “uzivaoci” drustvenih mreza) primaju poruke i na koje bolje reaguju…

Thumb up 0 Thumb down 0

Milos on April 24th, 2010, 9:52 am

sjajan post, i zanimljiv pogled i ideja kako mogu stvari u PR da se rade i na drugi/aciji nacin. Slazem se sa @Vlada Ceric da je mozda uticaj brojeva mali ali razmisljam o tome sta da je status bio negativan po VIP i da je izvor bio kredibilan… gubitak bi sigurno bio veliki.
sve u svemu hvala

Thumb up 0 Thumb down 0

Goran Aničić on April 24th, 2010, 10:37 am

Dobro Viktor kaže, sve mi je sumnjivo, još od prvog vagona ;)

Thumb up 0 Thumb down 0

Bojan Pajić on April 24th, 2010, 11:00 am

Ajde Istoce otkrij nam koliku si kuntu od VIP-a dobio za ovaj clanak? :) Salu na stranu, slazem se sa misljenjima @vlade cerica i @gorana anicica ali moramo i uzeti u razmatranje i uticaj poruke koja se prenosi tipa sa nekog ko procita status na ostale u offline svetu. Recimo taj status ja cu prepricati drugovima u teretani ili na utakmici, clanovima porodice… i poruka ce im biti prenesena iako nisu prisutni online. @istok sjajno zapazanje.

Thumb up 0 Thumb down 0

Shonzilla on April 24th, 2010, 11:13 am

Odlična analize!

Sa svim se potpuno slažem, međutim, ne i sa zaključkom.

Možeš da pokloniš svoj proizvod uslugu izabranim, uticajnim blogerima ili kome god, ali ako nisu autentično oduševljeni onim što su dobili priliku da probaju – sve pada u vodu. Ako autentičnost izostane, tvoj potez se svodi na pokušaj korupcije što neminovno negativno utiče na reputaciju (i blogera i proizvoda/usluge) a reputacija je glavni razlog zbog čega nekom veruješ… ili ne.

To je ujedno i objašnjenje zašto se još uvek traže načini da se vrši uticaj na potrošače preko (mikro-)blogosfere i zašto tradicionalni PR i marketinše agencije i dalje postoje.

Pozdrav,
Shonzilla

Thumb up 0 Thumb down 0

Twitexter on April 24th, 2010, 11:13 am

Rekli su mi u VIP-u da nisu mnogo morali platiti tebi i tvom prijatelju za taj status i ovaj tekst…
:)

Thumb up 0 Thumb down 0

Vlacke on April 24th, 2010, 11:14 am

Ne samo da ne ulazu u drustvene medije, vec ne znaju ni kako da ih koriste. Idite na njihov profil na FB-u i videcete da im sluzi samo za promociju, nemate cek ni mogusnost da nesto napisete na njihovom Zidu. Ne rade tako samo i oni, i Telenor je isti…svi su oni isti, jedino po cemu se Vip razlikuje su HTC telefoni…

Thumb up 0 Thumb down 0

Dušan Katilović on April 24th, 2010, 1:17 pm

Sjajan tekst, ali smrdi do neba… Da li će neko pri čistoj svesti i zdravom razumu na osnovu nečijeg FB statusa da ode i zasnuje npr. pretplatnički odnos, a da pre toga nije bar uporedio ponude konkurencije?

Da li se neko uopšte potrudio pre ove iscrpne marketinške/PR analize da uporedi tu “sjajnu” ponudu VIP-a kojom je račun “6x manji”?! Njihova postpaid ponuda neverovatno liči na npr. Telenor “Prenesi” paket, s tom (skoro irelevantnom) razlikom da su besplatni pozivi unutar VIP mreže (u mom imeniku, oko 0,8% ljudi je na VIP-u). U prepaidu je na sceni otvoreno dranje korisnika, u rangu Telenorovog “Tako lako”, a čak gore od MTS-ovog “Toki” paketa (poredim default tarifne profile)!

Kao neko “iz industrije”, smatram da je VIP-ova ponuda u karteloidnom rangu sa ostala dva operatera i da taj oduševljeni prijatelj ili totalno nije umeo da sebi odabere pravi paket kod MTS-a (pa sad, jelte, plaća 6x manje) ili ovde neko ne govori istinu.

Ili je čovek uradio isto ono što i moj šurak – kupio sebi i ženi po VIP broj pa se zovu samo međusobno. E, onda stvarno ispadne skoro pa đabe…

Thumb up 1 Thumb down 0

VESNA on April 24th, 2010, 9:40 pm

E pa dragi gospodine Istoku ili Istoče ,predlažem svim uticajnim firmama da meni daju kintu ,ima da blejim na svakom faceu od A -Š o nekom proizvodu sve same hvalospeve!
Zamisli da je Bekam potpisao DOŽIVOTAN ugovor sa adidas firmom za reklamu -doživotan -ej to je posao .

Thumb up 0 Thumb down 0

Todor on April 25th, 2010, 6:49 am

Odličan tekst!!! Ono što sam ja uradio otišlo je korak dalje. Naime, cela moja porodica ima VIP i sada naši računi za mobilnu telefoniju iznose ukupno 10 puta manje. Postoji još jedan problem da se reši, a to je da moji prijatelji takođe pređu na VIP. :D

Thumb up 1 Thumb down 0

Mira on April 25th, 2010, 11:44 pm

Nije sve tako sjajno kao sto izgleda. Osim ako cete razgovarati samo sa pripadnicima Vip mreze. Onda su moguce tolike ustede. Treba proveriti da li je pokrivenost tako dobra u celoj Srbiji kao u Beogradu.

Thumb up 1 Thumb down 0

Srba on April 26th, 2010, 11:28 pm

Evo, i ja sam kao i neki od vas koji su ostavili komentare nekoliko godina (ouuups, već 8) post-paid pretplatnik MTS-a. Za sve to vreme, sudeći po periodičnim akcijama koje je MTS organizovao, pre-paid korisnici su dobijali znatno više (za minimalno veću cenu npr. SMS poruke). Primera radi, 1000 sms poruka za 200 dinara, 500 dinara bonusa na svakih 500 dinara uplaćenih, itd. Sve te akcije obesmišljavale su položaj nas post-paid korisnika, o kojima bi valjda kao klijentima trebali više da vode računa (dugoročni smo, stabilni, verni, više trošimo, znaju ko smo, itd).
Ali vrhunac je (ako se može tako reći) bio kada je MTS u periodu decembar 2007/januar 2008. imao oglasnu kampanju u svim dnevnim štampanim medijima na celim stranama, na bilbordima i televizijskim spotom, koja je za naslov imala, otprilike, “0 dinara”.
Radilo se o LAŽI, jer je uspostava veze koštala, pa je koštalo sve preko određenog broja razgovora.. znate već.. sitna slova na dnu. To je bio ne-znam-koji-put da kompanija koja za sebe tvrdi da je Društveno Odgovorna neposredno laže svoje korisnike, sadašnje i buduće.

I da se razumemo, ako iko i za mene pomisli kao što su neki za autora statusa koji je pokrenuo ovu temu na blogu: NISAM PLAĆEN od Telenora ili VIP Mobile-a. Nemam nikakve veze sa te dve kompanije. Prenosim svoje iskustvo kao očajni korisnik. Jedan od hiljada, možda i stotina hiljada koji su nezadovoljni uslugom MTS-a, cenama, itd… prešli na drugog operatera. Jedan od takvih je i moj drug i kolega, tri ulaza od mog, koji je prelaskom na VIP smanjio svoje račune za upravo 6 puta. I to mi rekao mnogo pre nego što se ovaj status pojavio i izazvao toliko (zaslužene) pažnje.
Mene lično, jedino što je odvraćalo od prelaska na drugog operatera jeste naivno verovanje ministarki telekomunikacija da će uskoro (izjava data prošle godine) biti moguće da zadržavši svoj broj pređete kod operatera koji vam ponudi bolje uslove.
Ali nakon najnovijeg računa koji sam dobio od MTS-a, i to dva meseca nakon što “vodim računa”, verovatno ću i ja preći na VIP mobile, za koji se slažem da ima bezveznu oglasnu kampanju bar što se mene kao ciljne grupe tiče, i iskoristiti tih prvih 1000 besplatnih sms-poruka da javim svima iz svog adresara koji je moj novi broj.

Thumb up 1 Thumb down 0

Srba on April 26th, 2010, 11:29 pm gabriela on April 28th, 2010, 8:35 pm

cinjenica da socijalni mediji osvajaju sve vidove komunikacije nije sporna, ali po pitanju kvaliteta VIPa i njihovih usluga treba biti obazriv, narocito sto marketing funkcionise ali cene nisu uopste tako povoljne, narocito ako niste post paid pretplatnik. Ja recimo imam pretplatu na 150 min koji bi trebalo da kostaju oko 700 din, ako malo predjem preko te tarife deru, i zestoki su administrativci, npr pozelis da promenis tarifu usred meseca, ne moze, vec mora da cekas sledeci mesec. jedino sto su uveli da mozes da pratis dokle si dogurao sa troskom i obaveste te kada predjes 50% tzv besplatnog saobracaja i kad predjes 100% sto je ok. Ko su nasi “Uticajni” blogeri? I koliko bi % trazio da obezbedis sponzorstvo koje bi recimo bilo potrebno nekome ukoliko bi koristio svoje online kontakte?pozz

Thumb up 0 Thumb down 0

wrong on May 1st, 2010, 11:27 pm

Slažem se da je preporuka najpouzdaniji i sigurno najstariji vid marketinga ali je njena suština da bude pouzdana i nepristrasna, a nikako plaćena i naručena (iako se tako sigurno najbolje kontroliše).

Plaćanje autoritetima da reklamiraju na svojim statusima proizvod koji je loš, po meni može da ugrozi ne samo brend nego i autoritete. Na primer, ako nemam signal i ne mogu da telefoniram napisaću 20 statusa i protiv VIP-a i protiv “tvog prijatelja” i više mu naravno neću verovati.

Dobar glas se daleko čuje, a loš još dalje, naročito u današenjem vremenu socijalnih medija i globalnog sela. Ako je nešto dobro, vest o tome će se proširiti i bez plaćanja ljudima da o tome pričaju. Ok potrebno je “pustiti buvu” ali je po meni osnov da je proizvod fenomenalan ili ponuda na neki način izuzetna.

Isprovocirao si priču o VIP-u tako da si zaslužio da te plate za ovaj tekst : -)

Za kraj preporučujem svim marketarima da pročitaju najbolji i najkraću članak o tome kako koristiti socijalne mreže za PR i Marketing: http://bit.ly/iIPj

Thumb up 0 Thumb down 0

Ana on May 9th, 2010, 1:21 pm

Slucajno ili namerno reklamiranje preko Facebook-a ce opstati neko vreme, ali ce ljudi brzo postati podozrivi kao i prema reklamama u casopisima i na Tv – u. Onda ce reklameri traziti nove puteve, a kupci nove nacine da provere da li je nesto zaista kvalitetno, ili je reklama samo reklama.

Thumb up 1 Thumb down 0

Божулин on May 18th, 2010, 1:04 am

Moguće je da je tvoj prijatelj prosto posetio mojatarifa.rs sajt i skontao da će ga račun kod VIPa izaći 6x manje čak i pre nego što je prešao na VIP.

Možda je ceo tekst baš naručen od mojatarifa.rs? ;)

Thumb up 0 Thumb down 0

nastasja on June 25th, 2010, 2:08 pm

Imala sam lose iskustvo sa mts-om (jako lose)… Sve u svemu , rekoh im , pri raskidanju ugovora – vas vise ni na slici ne zelim da vidim. I tako i bi. Od tada, koristila sam VIP – daleko jeftiniji. Mozda, samo jedna zackoljica – da bi ti se previse isplatilo, jednostavno moras ‘naterati’ prijatelje (i uopste ljude sa kojima komuniciras) da predju u istu mrezu.

Thumb up 0 Thumb down 0

Solveig on September 19th, 2010, 7:43 am

Hvala na post-u, super je.

Sjajna potvrda za teoriju politicke komunikacije da “opinion leaders” i dalje vaze kao koristan koncept u praksi i u online media svetu.

Medjutim, moje pitanje je, a vidim postavili su ga i drugi- gde je etika u takvom PR-u, ako “opinion leaders” nisu ni isprobali proizvod o kome pricas?

Ili si ih zamolio da se prvo uvere, isprobaju itd?

Koliko ce to zapravo unistiti verodostojnost informacija na drustvenim mrezama?

Thumb up 0 Thumb down 0

Šajka on October 11th, 2010, 1:36 pm

“Pratim te”…i ucim…Ima se sta nauciti od tebe ; )
Podstices me na razmisljanje – to je ono sto mi je najbitnije.

Thumb up 1 Thumb down 0

CATAPA on October 18th, 2010, 3:38 pm

Nikada reklamni eksperti da “objasne” jedan prost fenomen sopstvenog postojanja: kakav je moj interes kao kupca (robe ili usluge) u POVEĆANJU tražnje robe/usluge koju VEĆ kupujem? Zašto bih JA to plaćao, a plaćam kroz troškove marketinga u ceni proizvoda.
Eventualnim povećanjem prodaje, nikada se nije desilo da proizvod pojeftini, (čak naprotiv) što je i tržišno logično, a povećana zarada ide u povećanje marketinga i profita cele lopovske bande koja u tom antikapitalizmu učestvuje. Reklama nije tržište već virus koji tržište razara … tačnije, već ga je razorio.

Lično, trudim se da ne kupujem proizvode koji se bar napadno (skupo) reklamiraju, a naravno, nemoguće je kupiti bilo šta što već nema uračunat taj porez na budale.

Thumb up 0 Thumb down 0

Miljan on October 31st, 2010, 1:39 am

Da, i meni se čini pametnije platiti nekog da postavi status na fejsu nego da plati bilbord. Ali i to samo do tada dokle plaćanje ljudi u te svrhe ne postane monotono…

Thumb up 0 Thumb down 0

Koliko je brend povezan sa poverenjem – dva primera | Dragan Varagic on March 23rd, 2011, 9:03 am

[...] Da li ste videli raniji tekst Istoka Pavlovića na temu vrednosti FB statusa od milion EUR? [...]

Thumb up 2 Thumb down 0

Nenad on March 23rd, 2011, 1:17 pm

I, Istoče, kakavi su utisci posle godinu dana na VIP-u?

Istok: Ok. Dešava se ponekad da ljudi ne mogu da me dobiju, ali ne mogu da kažem da nije isto tako bilo i na MTS-u.

Thumb up 1 Thumb down 0

Kako vetar u leđa ume da dune kad te Varagić Dragan mune! : Pantić – Family Style on April 11th, 2011, 1:25 am

[...] O potencijalnim efektima kampanja baziranih na akciji uticajnih Blogera, Twitteraša, Facebookaša se može čuti mnogo. Odličan primer za tako nešto dao je  Istok Pavlović . [...]

Thumb up 0 Thumb down 0

Diske on May 8th, 2011, 12:38 pm

Koliko su ti platili za reklamu? :D

Istok: Ništa. Ali su mi poklonili paket sa popustom nakon ovog posta.

Thumb up 0 Thumb down 0

Casestudy: Odnosi s blogerima, primer VIP kompanije « MAJA GAJIC on October 19th, 2011, 11:10 am

[...] testira novog operatera. Nakon pozitivnog iskustva koje je takođe imao sa VIP mrežom, napisao je post na svom sajtu koji govori o mnogo boljim uslovima koje VIP nudi u odnosu na druge operatere. Ljudi [...]

Thumb up 0 Thumb down 0

miloshke on January 16th, 2012, 2:22 pm

Po mom iskustvu VIP je najgori operater od svih.

Thumb up 0 Thumb down 0

Any emotions? Leave a comment!